Sitter å spånar lite här bara, på dom motorerna som det inte finns värre toppackning till brukar man ju oringa. Men oringningen håller väl inte till mer än 6-700 hästar eller nåt sånt va?
Om man ska gå över det borde det inte bli bra mycket bättre om man kör två ringar i blocket och sen en i toppen som trycker ner mellan?
Eller 3 i blocket och 2 i toppen, men då kanske de blir lite taskigt med plats?
Är det nån som gjort så? Och i sånna fall; hur mycket bättre håller det?
Oringnings fundering
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Oringnings fundering
BMW über alles.
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Nä, jag ska inte bygga nåt, än, lite svårt att finansiera det hela med barnbidrag.Nicke Nyman wrote:Ska du kliva över 700hk så är väl pyramidringar bäst som niklas g säger! Vad ska du bygga på för motor?
Adios!
Jag undrade bara om det skulle funka, men som sagt är det nog bättre med pyramidringar. Tänkte inte riktigt på det när jag skrev. Är det nån som har en bra länk till nåt ställe där det står utförligt om pyramidringar, jag har itne riktigt fått allt klart för mej om det.
BMW über alles.