Nemesis_turbo wrote:öpne dump och lmm går itne ihop om du inte har lmm på trycksidan, du "lurar" den på luft den redan mätt up och då går bilen fett om du dumpar luften som är mellan lmm och motor
det är väll bara fräänt på ett snikbygge.. kanske man kan skjuta fina eldflammor ibland.
nä men seriöst, det kan väll inte skada nåt om han går lite fett mellan växlingarna.
det e ju inte så att man känner av det.
hehe alla kidz verkar vilja ha en bil som dumpar mycket så folk lägger märke till dem, hur bilen funkar verkar inte vara av lika stort intresse tyvärr..finns säkert tutor som låter som dumpventiler till sugmotorer om man vill synas å höras
Nemesis_turbo wrote:öpne dump och lmm går itne ihop om du inte har lmm på trycksidan, du "lurar" den på luft den redan mätt up och då går bilen fett om du dumpar luften som är mellan lmm och motor
Hur blir det med bränsleförbrukningen när man kör överladdat och trycker genom lmm?? Har läst att det rör sig uppåt ~1,8liter milen men det framgick inte om detta var vid lugn eller inspirerad körning??
Självklart får det dra soppa när plattan är i mattan men det är ju inte så kul att köra 45 mil t.o.r till en banträff med den förbrukningen
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Hur blir det med bränsleförbrukningen när man kör överladdat och trycker genom lmm?? Har läst att det rör sig uppåt ~1,8liter milen men det framgick inte om detta var vid lugn eller inspirerad körning??
Självklart får det dra soppa när plattan är i mattan men det är ju inte så kul att köra 45 mil t.o.r till en banträff med den förbrukningen
Jag sög iofs genom lmm, men hadde bränsleförbrukning vid långkörning kring 0,7-0,8, de var heller ingen lugn långkörning eftersom man för de mesta var ett gäng som for iväg så farten pendla rätt så bra.
Körd också till jobbet hela sommarn med den. Var endast 7km så bilen han ju itt ens bli varm å med en lång brant uppförsbacke (över 1km). Då hamna medelförbrukningen kring 1l/milen.
Btw, som jag hadd den förra sommarn var den perfekt att pressa bankörning med, ingen skillnad vilken växel man hadde i utan fanns kraft hela vägen. Perfekt för att lära sig köra bana. Dock så rekomenderar jag större kylare, kom bara 6-7 varv sedan var temperaturerna alldeles för höga