Raceaddic wrote:troligtvis håller själva diffen för massor då det är samma innehåll som stora E28 diffen, därimot är diffästet den svaga punkten. nyare e34an har en mycket bättre bakvagnsram
är det en 535i 88-?
Diffen har setat på min 524td -91 original, har dock hört om att det fanns som tillval med saker ifrån alla M30 utrustade bilar, jag har samma medbringare, nav och drivaxlar som t.ex 535orna hade. Kan kolla alla nummer på den samt nummer på själva diffen om det är nån som tros kan sitta på nån information om den.
Hmm intressant, bäst man kollar, för jag köpte en komplett bakvagn 525tds med lamelldiff, kanske man har sån tur att det är dom grova naven och drivaxlarna
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Absolut, nu är det prio 1 att få bilen rostfri samt lätt!
robber wrote:Ser bra ut oldtimer...
Dock är detta bara toppen på ett isberg
Jo, jag vet. Har inte köpt på mig nån hålsåg än. Allt som inte fyller nån funktion nu kapas bort.
boost_ wrote:;D
Börjar bli nervöst med all lättning nu va?
KKR-Rille wrote:
Hollizini wrote:
Raceaddic wrote:troligtvis håller själva diffen för massor då det är samma innehåll som stora E28 diffen, därimot är diffästet den svaga punkten. nyare e34an har en mycket bättre bakvagnsram
är det en 535i 88-?
Diffen har setat på min 524td -91 original, har dock hört om att det fanns som tillval med saker ifrån alla M30 utrustade bilar, jag har samma medbringare, nav och drivaxlar som t.ex 535orna hade. Kan kolla alla nummer på den samt nummer på själva diffen om det är nån som tros kan sitta på nån information om den.
Hmm intressant, bäst man kollar, för jag köpte en komplett bakvagn 525tds med lamelldiff, kanske man har sån tur att det är dom grova naven och drivaxlarna
Jo, vet inte varför det satt på 524orna, om det nu sitter på alla. Har mätt och fått det till de stora. Bara hoppas!
Har plockat ner bilen ännu mer nu, tagit bort bl.a gas och bromspedalen, skall köra Tilton ställ då det inte finns så mycket till koppling på en automatare.
Vad går den här kärran för då?
Inte alls mycket.
Där står blocket och samlar damm i väntan på smitt och pyramidringar.
robber wrote:Ser bra ut! Sista bilden var skön. Förvarar du delarna på ICAs brödhylla eller vad är dealen?
Tackar! Hehe, har 2 stycken som är fulla till bredden med massa skit jag inte behöver.
Man kanske skulle rensa allt man inte behöver, är det nån som behöver delar gratis så är det bara höra av sig, har mest E28 och M30 saker.
robber, du behöver inte fräscha ok bak med nya belägg för en skit summa?
Köpt nytt fräs stift idag till Dremeln så imorgon ska det fräsas saker!
Nu har jag presterat lite på bilen, jag och herr R.Andersson har kapat lite luftintag till huven. Hade inte sett lika bra ut om jag inte fått hjälp med tankar och idéer samt mätning av honom.
Så, då har jag bunkrat upp med dörrsidor från en M5 E34 Winkelhock, efter en tur med disktrasan och lite tvättande så blev dom som nya men som vanligt på E34 har det naturligtvis släppt i tyget på bakdörrarna, nån annan som vart med om det och vet vad man kan göra för att få det bra? Annars åker jag till en bil inredningsexpert som polaren känner och frågar om han kan trixa till nått.
Har idag plockat ner hela fronten på bilen samt blästrat lite där det va diverse skavanker, har även börjat med framskärmarna som skall bytas, ingen rost på dom men dom är lite illa däran i underkant då nån försökt hissa bilen i skärmen.
Det va det här jag blästrade bort, blev som nytt:
Här saknades det nått:
Här hänger hela frontpartiet nu i väntan på blästern och färgsprutan:
I väntan på delar så skruvas bilen ner och blästras, men jag har iallafall gjort klart oljereturen från turbon och spacklat upp ramen runt växelspaken då den skall lackas i ett senare skede:
kopi wrote:sedär ja! de händer grejjer. Snygg oljeretur!
Jodu, den blev bra, hoppas bara man kan få nån fason på resten nudå, hur går det själv då?
jadu.. väntar på skruvar till camberjusteringen på bakvagnen som kommer på måndag så de blir väll lite svetsning där sen ska den upp, samma sak med framvagnsbalken och fjäderben och sånt. en del slip och spackling finns kvar oxå men all rost är borta iaf
Men de kommer inte bli mycket gjort nu på en vecka för imorrn drar jag till Åre och krökar och åker skidor
Har stått stilla här ett tag, mestadels pga att jag hoppar på nytt jobb efter påskveckan som det ser ut, kommer antagligen få gå på 5 skift så tiden till bilen kommer kanske bli lite mindre men förhoppningsvis lite mer stålar.
Har idag iallafall svetsat klart baljan bak så det är klart i skuffen med allt svetsande nu, sen har jag börjat slipa ner skuffluckan idag. Blev inga bilder för batterierna i kameran sinade ut och åkte i holken.