skule tippa på att dem vill att det skall vara katalysator kravHollizini wrote:Ja, det är ju inte precis sån stor förbättring dom vill göra genom att ändra på säkerhetsklassningen och ta bort/ändra på hjälmkrav.
Avgassystem är nu fritt, det vill dom ändra på, till vad?
Driftinguppror
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
fixat.
tycker även att svensk banåka suger riktigt hårt. så länge det inte är klubbarrangerat (oftast)...
-ska man åka "en dag på racerbanan" i sverige, så ska man ha nån nördig instruktör med sig, och råkar man dumpa koplingen lite hårt i en sväng så man sladdar lite så blir man avdirigerad direkt.
medan man i vårt kära grannland norge står och vinkar ut folk på banan och nästan prisar den som kör värst, (vilket jag faktist tycker är lite väl farligt) det är ju inte så roligt när man har plöjt ner 2-300 000:- i en bil så får man en turbomatad m5:a i sidan
eller värst av allt blir skadad själv.
vad jag menar är väl att man kunde hitta en balansgång?
-jag själv tycker inte att det är så vidare kul att sitta och ratta i 80km/h runt några koner, man vill ju att det ska gå brett och gärna fort!
/mvh
tycker även att svensk banåka suger riktigt hårt. så länge det inte är klubbarrangerat (oftast)...
-ska man åka "en dag på racerbanan" i sverige, så ska man ha nån nördig instruktör med sig, och råkar man dumpa koplingen lite hårt i en sväng så man sladdar lite så blir man avdirigerad direkt.
medan man i vårt kära grannland norge står och vinkar ut folk på banan och nästan prisar den som kör värst, (vilket jag faktist tycker är lite väl farligt) det är ju inte så roligt när man har plöjt ner 2-300 000:- i en bil så får man en turbomatad m5:a i sidan

vad jag menar är väl att man kunde hitta en balansgång?
-jag själv tycker inte att det är så vidare kul att sitta och ratta i 80km/h runt några koner, man vill ju att det ska gå brett och gärna fort!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Har ni läst igenom de regler de vill ändra på?
Vem skulle vilja krocka med en en stor hjälm på 2 kg t.ex
En vagnbok för drifting kostar 75 kr,
Kapa i bärande delar i kaross kan ju aldrig vara bra inom säkerhetspunkt
Och vad vill de ändra avgasystemet till? det är ju fritt nu
Men det där med läderskor och läderhandskar lär man väl kunna skippa
Vem skulle vilja krocka med en en stor hjälm på 2 kg t.ex
En vagnbok för drifting kostar 75 kr,
Kapa i bärande delar i kaross kan ju aldrig vara bra inom säkerhetspunkt
Och vad vill de ändra avgasystemet till? det är ju fritt nu
Men det där med läderskor och läderhandskar lär man väl kunna skippa