Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Nisse977
Posts: 1763 Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Nisse977 » 05 Feb 2008, 16:32
Kul bygge! Måste låta rätt gott!
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 05 Feb 2008, 17:25
Allt verkar ju få plats i en E30
Ser ju fan trängre ut i en 750 haha
Hmm brorsan har ju en 750...han kanske vill byta motor med mig?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
e30 Trond
Posts: 18 Joined: 26 Aug 2007, 08:39
Post
by e30 Trond » 05 Feb 2008, 20:40
Blir altfor trangt med bremse servo i motorrommet så jeg har bestillt Tilton pedalboks fra Usa som kommer innan en mnd håper jeg
Motoren er kun prøve montert på bilde men blir nok ikke mange mm unna der den sitter nå.
Noen som har prøvd en e30 med 956nm før eller?? må jo bli helt konge!!
Thörn
Posts: 3134 Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG
Post
by Thörn » 05 Feb 2008, 22:33
häftigt men satan vad tung den blir i fram och lätt i baken...
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
e30 Trond
Posts: 18 Joined: 26 Aug 2007, 08:39
Post
by e30 Trond » 06 Feb 2008, 08:03
Thörn wrote: häftigt men satan vad tung den blir i fram och lätt i baken...
Klart den er noe tyngre men ikke glem at det kommer en enorm girkasse på 60kilo mellom motor og bak aksel..
Ikke noe ideelt å ha mest mulig vekt foran men litt grep skal jeg nok få uansett
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 06 Feb 2008, 11:24
Mycket grym bil! är det original kolvar å stakar i motorn??
e30 Trond
Posts: 18 Joined: 26 Aug 2007, 08:39
Post
by e30 Trond » 06 Feb 2008, 12:10
Jepp det er det..rådene er skikkelig grove så de tåler nok en hel del med trykk.
e30 Trond
Posts: 18 Joined: 26 Aug 2007, 08:39
Post
by e30 Trond » 06 Feb 2008, 13:51
Nei..denne motoren har 8.8:1 så den er som lagd for turbo trykk
Eneste minuset med å bygge 12.syl er jo at du må ha 12 av alt så det blir jo jævlig dyrt da!
E34 RRT
Posts: 748 Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)
Post
by E34 RRT » 06 Feb 2008, 19:19
naijs! denna vill jag se in action!
e30 Trond
Posts: 18 Joined: 26 Aug 2007, 08:39
Post
by e30 Trond » 09 Feb 2008, 10:16
Rallyfinnen wrote: Intressant bygge! Fan, jag som tycker det är ont om plats för aggregat och slangar i 850:n..
Blir nog en riktig kamikaze-maskin när den är klar!!
Sett denna?
http://www.youtube.com/watch?v=J_6OedKNUX8
Har sett denne filmen før men for å være helt ærlig så synes jeg ikke det ser noe særlig bra ut..
Min motor har og noe mere pulver 702hk/956nm@1,2 bars ladetrykk.
Her er min motor i aksjon i den bilen den kommer fra :
http://www.youtube.com/watch?v=BSbpOGIj470
e30 Trond
Posts: 18 Joined: 26 Aug 2007, 08:39
Post
by e30 Trond » 10 Feb 2008, 23:00
Update 10/2
Fått montert girkasse og overføringer..nice!
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 19 Feb 2008, 05:09
Vilken årsmodell är det på motorn?
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 19 Feb 2008, 07:19
bmw_fredde wrote: Vilken årsmodell är det på motorn?
Få inga tokiga ideer nu