e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Blev lite fundersam
Jag har täntk ta olja från oljetryckskontakten då som ska finnas vid motorfästet om jag inte misstar mig?
Killen jag köpte det här av har skickat mig dessa slangar,
Till vad ska respektive slang användas?
Samt att jag verkar vara utan fläns för oljetillförlsen till turbon, någon som vet vart jag kan hitta en sån?
Jag har täntk ta olja från oljetryckskontakten då som ska finnas vid motorfästet om jag inte misstar mig?
Killen jag köpte det här av har skickat mig dessa slangar,
Till vad ska respektive slang användas?
Samt att jag verkar vara utan fläns för oljetillförlsen till turbon, någon som vet vart jag kan hitta en sån?
1: olja in, dvs från oljetryckskontakten
2: olja ut, dvs tråget vanligtvis
=)
Ang fläns till oljetillförsel, så kolla med nån som säljer turbos (svensk återförsäljare) av det märket du använder. Dom borde kunna lösa det problemet, alt du får trolla ihop något eget ;D
2: olja ut, dvs tråget vanligtvis
=)
Ang fläns till oljetillförsel, så kolla med nån som säljer turbos (svensk återförsäljare) av det märket du använder. Dom borde kunna lösa det problemet, alt du får trolla ihop något eget ;D
Bad boys got bad toys
Ride.Race.Live
Ride.Race.Live
Dags för updatering kanske.
Besiktade bilen för några dagar sen med diverse fel såsom spindelled glapp fram, handbroms bromsverkan blinkers hit och dit.... osv
Fixat följande fel nu och dags för bes imorrn måndag, så håll tummarna.
Om det går som det är tänkt blir det att rulla in den i garaget och börja riva
Ny spindelled
Gamla vs nya bromsbackar handbroms.
Skaffat mig ett svarvat m20 hjul och en 618 platta
Även en walbro 255lph pump och en btr.
Sen var jag ju tvungen att ha en brukis medans bmwn blir opererad. blev en sierra:) vilken jävla bil.
Stylade den även idag på lunchrasten
Sen har vi kärleken som ligger och väntar....
Besiktade bilen för några dagar sen med diverse fel såsom spindelled glapp fram, handbroms bromsverkan blinkers hit och dit.... osv
Fixat följande fel nu och dags för bes imorrn måndag, så håll tummarna.
Om det går som det är tänkt blir det att rulla in den i garaget och börja riva
Ny spindelled
Gamla vs nya bromsbackar handbroms.
Skaffat mig ett svarvat m20 hjul och en 618 platta
Även en walbro 255lph pump och en btr.
Sen var jag ju tvungen att ha en brukis medans bmwn blir opererad. blev en sierra:) vilken jävla bil.
Stylade den även idag på lunchrasten
Sen har vi kärleken som ligger och väntar....
Nej du bör inte låsa den i blocket då veven kan bli krokig när du drar..
jag gjorde en adapter med lika bultcirkel som triggerskivan och svetsade fast ett 1m långt rör på den sen är det bara att dra..
sitter med runt 400nm så man får ta i lite
jag gjorde en adapter med lika bultcirkel som triggerskivan och svetsade fast ett 1m långt rör på den sen är det bara att dra..
sitter med runt 400nm så man får ta i lite
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
ippe wrote:Har provat med mutterknacken utan resultat..
Menar du att du tagit bort triggerskivan då sedan byggt ihop något mothåll som du fäster där skivan suttit?
Enligt haynes boken så verkar det som att triggerskivan ska gå att plocka borta utan att bulten är borta, men jag har inte fått av den?!
Det är bara att skruva bort bultarna på triggern och banka loss den försiktigt.
Sedan kan du om du har en triggerskiva över, svetsa fast ett handtag på den som en person håller medans den andra lossar bulten med en flaggstång som förlängare.
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com