Z3M bakvagn
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Z3M bakvagn
Är lite nyfiken på denna bakvagnen.
Är det från en 321hk M coupe som man ska ta denna bakvagnen eller går de lika bra med bara en Z3as bakvagn, 321hk ska vara förstärk vad jag har förstått de?
Vad behöver man mer för att få på en sån här bakvagn på en E30? Eller är alla fästen och kardan bolt on?
Vad får man ge för en sån här om man nu lyckas få tag i en?
Sen funderade jag lite på framvagnen oxå, är denna oxå bolt on, såg att spjuvern kör med denna framvagnen? Vilka stag och bustningar måste bytas?
Tips och ideer mottages tacksamt
Är det från en 321hk M coupe som man ska ta denna bakvagnen eller går de lika bra med bara en Z3as bakvagn, 321hk ska vara förstärk vad jag har förstått de?
Vad behöver man mer för att få på en sån här bakvagn på en E30? Eller är alla fästen och kardan bolt on?
Vad får man ge för en sån här om man nu lyckas få tag i en?
Sen funderade jag lite på framvagnen oxå, är denna oxå bolt on, såg att spjuvern kör med denna framvagnen? Vilka stag och bustningar måste bytas?
Tips och ideer mottages tacksamt
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Man bör åka med e36 hjul bak, dvs med hög offset så hamnar hjulen ungefär där de ska sitta från början.
Det är ruskigt svårt att hitta en z3m bakvagn, räkna med minst 10´för bärarmar och drivaxlar med skivor, lager mm.
En komplett bakvagn med balk och diff hamnar nog på närmare 20´.
På klumpen måste man byta utgående medbringarna om man ska använda sig av z3:ans drivaxlar.
Det är ruskigt svårt att hitta en z3m bakvagn, räkna med minst 10´för bärarmar och drivaxlar med skivor, lager mm.
En komplett bakvagn med balk och diff hamnar nog på närmare 20´.
På klumpen måste man byta utgående medbringarna om man ska använda sig av z3:ans drivaxlar.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 55
- Joined: 17 Dec 2005, 15:27
Står en Mcoupe halvveis utbrent i tyskland som selges i deler..
http://www.mobile.de/SID6nz.5IuHZLPe3-G ... 197675694&
http://www.mobile.de/SID6nz.5IuHZLPe3-G ... 197675694&
stian329 wrote:Bäckis wrote:Detta tjat om diffen från Z3M.
Det är INTE diffen som är klenast på E30, det är knutarna. Slänga penar på en sådan diff istället för riktiga axlar är helt förkastligt om du frågar mig.
Och en lösning för E30 utan att sspränga knutar kors och tvärs är? Jag är öppen för alternativ.
peppe wrote:Bäckis wrote:Detta tjat om diffen från Z3M.
Det är INTE diffen som är klenast på E30, det är knutarna. Slänga penar på en sådan diff istället för riktiga axlar är helt förkastligt om du frågar mig.
Och en lösning för E30 utan att sspränga knutar kors och tvärs är? Jag är öppen för alternativ.
sviktstålsaxlar
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)