Hot löser inga porblem... Men kan man inte tillverka ett eget turbogrenrör, så man bestämmer sig för att köpa ett.
Säljaren säger att det är bult on på motorn, skulle det inte vara så.. så man måste kapa etc. så har ju säljaren ljugit/inte berättat allt..
så borde väll köpet gå tillbaka... Om det är så att han inte berättat att man inte behövde modifiera något. Jag menar det lär ju inte ha slagit sig på posten
En bild säger ju mycket... men det är ju inte säkert bilden på grenröret är samma som de grenrör han fick.
Du borde ha tagit kontakt med killen som sålde grenröret (innan denna tråd skapades) och förklara problemet.. Gå och testa det på hans bil ... passar det inte där.. ja då kan ju 90kg boxare komma väl till pass.
Annars är det väll smidigare att lösa problemet utan våld.
En Skojare som kallas hmm_jonte!! LÄS!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hoffakolvarna
http://jobyteknik.homeip.net/corvette/2 ... robert.htm
http://jobyteknik.homeip.net/corvette/2 ... robert.htm
Men skoja med mig eller??
Finns det verkligen såna här människor? Fick du pengarna tillbaka?
Angående grenrör...
För något år sen bygde jag ett S14 turbogrenrör med T4 fläns som passade allt från GT37 till GT42.
Jag hade byggt i min egen bil och det tog inte i mot någonstans!
Grenröret blev bra och kunde stålt skicka i väg det till "kunden"
Allt frid och fröjd... trode jag ja!
Fick på omvägar höra att när han skulle montera grenröret med turbon på så tog agashuset på turbon tog i fjäderbenstornet och turbo stack upp genom huven! "kunden" blev givetvis förbannad och berättade väl för några vilken nolla och skojare jag var... sen åkte stora kopparhammaren fram och bilen bankades till för att få grejorna att passa + att det sågades upp ett hål i den nya glasfiberhuven
(Han hörde alltså inte av sig till mig i första hand utan gick på sin egen bil i stället)
Missen var till hälften min.
Jag hade faktist helt glömt bort att när jag svarvade stumma nylon motorkuddar då gjorde jag dom 10 mm kortare än original. Därför stack turbon upp så mycket.
Kunden skulle ha en GT37 på grenröret, jag hade ingen sån att måtta efter men hade GT40 och GT42, så jag såg till att dom fick plats och inte tog i någonting.
Det jag inte hade blivit informerad om var att han hade intigrerad wg på sin turbo... Det var allstå därförhans tog i fjäderbenstornet.
Hade han han hade ringt mig och berättat om problemen, då hade vi löst det genom att jag kostnadsfritt hade svarvat nya motorkuddar till honnom.
Nu är allt frid och fröjd men det var lite grinigt i början...
Jag skulla aldrig våga påstå att det är ett bolton grenrör jag säljer och inget behöver kapas, om det inte vore så.
Detta var bara en annan historia om hur det kan gå till, och hur osmidigt saker och ting kan lösas om man inte i första hand tar kontakt med den man köper sina grejor av
MVH. /Bonje
Finns det verkligen såna här människor? Fick du pengarna tillbaka?
Angående grenrör...
För något år sen bygde jag ett S14 turbogrenrör med T4 fläns som passade allt från GT37 till GT42.
Jag hade byggt i min egen bil och det tog inte i mot någonstans!
Grenröret blev bra och kunde stålt skicka i väg det till "kunden"
Allt frid och fröjd... trode jag ja!
Fick på omvägar höra att när han skulle montera grenröret med turbon på så tog agashuset på turbon tog i fjäderbenstornet och turbo stack upp genom huven! "kunden" blev givetvis förbannad och berättade väl för några vilken nolla och skojare jag var... sen åkte stora kopparhammaren fram och bilen bankades till för att få grejorna att passa + att det sågades upp ett hål i den nya glasfiberhuven
(Han hörde alltså inte av sig till mig i första hand utan gick på sin egen bil i stället)
Missen var till hälften min.
Jag hade faktist helt glömt bort att när jag svarvade stumma nylon motorkuddar då gjorde jag dom 10 mm kortare än original. Därför stack turbon upp så mycket.
Kunden skulle ha en GT37 på grenröret, jag hade ingen sån att måtta efter men hade GT40 och GT42, så jag såg till att dom fick plats och inte tog i någonting.
Det jag inte hade blivit informerad om var att han hade intigrerad wg på sin turbo... Det var allstå därförhans tog i fjäderbenstornet.
Hade han han hade ringt mig och berättat om problemen, då hade vi löst det genom att jag kostnadsfritt hade svarvat nya motorkuddar till honnom.
Nu är allt frid och fröjd men det var lite grinigt i början...
Jag skulla aldrig våga påstå att det är ett bolton grenrör jag säljer och inget behöver kapas, om det inte vore så.
Detta var bara en annan historia om hur det kan gå till, och hur osmidigt saker och ting kan lösas om man inte i första hand tar kontakt med den man köper sina grejor av
MVH. /Bonje
HA ! AHAA
Braxen wrote:Hoffakolvarna
http://jobyteknik.homeip.net/corvette/2 ... robert.htm
FINNS DET LÄNKAT TILL BILDER!!
HOFFAKOLVARNA E LITE KULT VA? VAD STÅR DOM I FÖR VÄRDE..
Bonje wrote:Men skoja med mig eller??
Finns det verkligen såna här människor? Fick du pengarna tillbaka?
Angående grenrör...
För något år sen bygde jag ett S14 turbogrenrör med T4 fläns som passade allt från GT37 till GT42.
Jag hade byggt i min egen bil och det tog inte i mot någonstans!
Grenröret blev bra och kunde stålt skicka i väg det till "kunden"
Allt frid och fröjd... trode jag ja!
Fick på omvägar höra att när han skulle montera grenröret med turbon på så tog agashuset på turbon tog i fjäderbenstornet och turbo stack upp genom huven! "kunden" blev givetvis förbannad och berättade väl för några vilken nolla och skojare jag var... sen åkte stora kopparhammaren fram och bilen bankades till för att få grejorna att passa + att det sågades upp ett hål i den nya glasfiberhuven
(Han hörde alltså inte av sig till mig i första hand utan gick på sin egen bil i stället)
Missen var till hälften min.
Jag hade faktist helt glömt bort att när jag svarvade stumma nylon motorkuddar då gjorde jag dom 10 mm kortare än original. Därför stack turbon upp så mycket.
Kunden skulle ha en GT37 på grenröret, jag hade ingen sån att måtta efter men hade GT40 och GT42, så jag såg till att dom fick plats och inte tog i någonting.
Det jag inte hade blivit informerad om var att han hade intigrerad wg på sin turbo... Det var allstå därförhans tog i fjäderbenstornet.
Hade han han hade ringt mig och berättat om problemen, då hade vi löst det genom att jag kostnadsfritt hade svarvat nya motorkuddar till honnom.
Nu är allt frid och fröjd men det var lite grinigt i början...
Jag skulla aldrig våga påstå att det är ett bolton grenrör jag säljer och inget behöver kapas, om det inte vore så.
Detta var bara en annan historia om hur det kan gå till, och hur osmidigt saker och ting kan lösas om man inte i första hand tar kontakt med den man köper sina grejor av
MVH. /Bonje
Fler skulle vara som du!
Re: HA ! AHAA
tony wrote:Braxen wrote:Hoffakolvarna
http://jobyteknik.homeip.net/corvette/2 ... robert.htm
FINNS DET LÄNKAT TILL BILDER!!
HOFFAKOLVARNA E LITE KULT VA? VAD STÅR DOM I FÖR VÄRDE..
inte än!