Det var så lite så gosse Du behövde ju en bil medans vi pillar lite på beemern!
Ikväll flyttar vi över kam och vippor, får se vad vi hinner med för roligt utöver det. Just ja jag måste förbereda mina bärarmar för förstärkning, robin kommer ju och svetsar lite imorn
Lauge wrote:Det var så lite så gosse Du behövde ju en bil medans vi pillar lite på beemern!
Ikväll flyttar vi över kam och vippor, får se vad vi hinner med för roligt utöver det. Just ja jag måste förbereda mina bärarmar för förstärkning, robin kommer ju och svetsar lite imorn
Mvh
Dina nav är glasblästrade nu iaf, ska upp i svarven vilken dag som helst.
Ja Just nu händer det väl inte så mycket som icke inblandade har så mycket intresse i utan motorbyte till en org 325 snurra bara. Men för mig är det stort för jag verkligen älskar M20 motorns karaktär och ljud!
Men planerna är att köra med den och sen bessa bilen i April och sen bygga snik så man kan åka turbo i sommar i alla fall Inflytt i garage den 1 April om allt går som det ska också, så det passar ju perfekt med tanke på att den ska "rivas" i April!
Den 31 Januari kl 22 var det klart och nyckeln vreds om och den startade direkt utan att strula. Kändes brutalt härligt =)
Så under helgen har det gått väldigt brett och det har också gått åt ett antal fulltankar.. Och bilen går hur fint som helst, tickar inte alls tack vara att Lauge ställde ventilspelet väldigt korrekt
Så nu ska jag bara få 320 drivaxlarna att hålla till April så blir det nog bra det här!
Måste försöka spara de pengarna jag jobbar ihop nu så det blir nån turbomaskin men det kommer inte bli lätt för det är förjävla kul att köra bilen!
Mvh Jocke som har Lauge att tacka för all hjälp jag fått!
Hittils har jag hunnit med att få 1000 spänn i böter för ett i mina ögon schysst ställ och flygande på samma gång så går inte bilen igenom den 7 Mars så är det körförbud. Så nu gäller det att ligga i och fixa allt som måste fixas. Soppapumpen rasa igår till att börja med så jag har svårt att ta mig nånstans överhuvudtaget just nu
Missljud upptäcktes av en slump idag som snabbt Lauge konstaterade var kamremmen som var ruskigt slapp. Så då var det bara smyga sig hemåt och riva. Visade sig att remspännaren är helt slut och glappar arslet av sig och remmen är snedsliten..
Lauge wrote:Ja det var en jäkla röta att du kikade in gosse
Ja, de kan man lungt säga! =)
Kamremsatsen kommer hem imorrn så då är det bara fortsätta och hoppas bilen rullar igen till helgen. Måste ju ut och steka runt på stan i värstingen hahaha
Kamremmen bytt och spännaren bytt. Fick ihop bilen och startade den igårkväll. Va och hämtade en M-Tech II front idag, sen hade jag väl en 500 meter kvar hem så smäller det till bara och bilen går skit. Börjar lyssna efter missljud direkt och hör ett skrammel.. vipparmsskrammel tyvärr.. puttade hem bilen och lyfte ventilkåpan och ack så rätt ja hade. En vippa av och det såg inte ut som det saknades nånting när man la den trasiga delen mot den andra trasiga men nånting har ramlat ner i förbränningsrummet.. Så ja tänkte att ja väntar till 1 April så kan jag riva bilen i lugn och ro inomhus och plocka isär motorn och se vad som hänt egentligen.
Detta är ett bra tillfälle att skaffa en stadig bottendel när motorn endå är öppen och fixa dieselvev så man får ut 2,7 liters etc etc
Testade starta bilen idag och det låter som om en av kolvarna tar i nån ventil, inte bra..
Sen fick ja en uppdatrering angående mitt garage, inflytt första April är bara att glömma tyvärr. De räknade med det nångång mellan mitten på April och 1 Maj nu. Blir bara pissigare och pissigare de här..
Hehe det blir nog lite svårt, står en annan bil där just nu och väntar på operation
Men ev. har det löst sig nu.. har hittat en annan 325 snurra som ja kanske får köpa. Då slänger ja i den och sen river ur den här å bygger en schysst bottendel så har ja sen till snigeln