E30 327 evo turbo STULEN
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E30 327 evo turbo STULEN
Skulle vilja börja tacka alla som hjälper mig med bilen. Speciellt ppf grabbarna.
Och sponsorerna:
www.popthehood.se
Lco-service
Thöger med ett konstigt efternamn (lackeraren)
*Motor
Bäckis gammal turbo tuoring motor.
*Block
Allt balanserat och viktat (Hoppas jag=))
M50 Stakar
Kolvar nån orginal Bmw
Olje sprut på kolvarna
Stödgördel kitt
Toppdekat
O.ringat
*Topp
Svetsade kylkanaler
Mira fräst
Max Portad
Kam z45 280 graders
Hårdare ventilfjädrar
Billet vippor
Ställbart kamdrev
*PPF insug
70mm Accufab spjällhus
PPF 50mm dump
*PPF grenrör
GT35BBR Turbo
Tial 38mm wastegate
3,5 tums rostfritt Avgassystem med en japse dämpare
*Intercooler 450x300x75mm
Aluminium tryckrör
*Olje kylare modell lagom stor
*Kylare från en 535 e28
Spalfläkt
*Bränsle sytem
10mm bränsle ledningar
Aeromotive Bränsletrycks regulator
2st bosch 984 pumpar
dubbla bränslefilter
45 liters fuelcell
Y-kors
560cc spridare
Aluminium fuelrail
*Drivlina
Tryckplatta sachs 618
6 puckad sinterlamel
ZF 328 låda
328 kardan
m3 e30 bakaxel klump.
*Chassi
E36 spindlar fram
m3 e30 Bakvagn ombygd till uniballs justerbart.
Bromsar Brembo 320*32mm skivor
Brembo 4 kolvs racing ok med Pagid belägg
Wilwodd bromsvåg
Dämpare Öhlins coilovers runt om justerbara
Krängnings hämmare H&R
Fjäderbensstag fram och bak
*Fjädrar H&R
100nm Fram 45nm Bak
Hjälfjädrar 45nm Fram 12nm Bak
*Bustningar
silentbustningar i aluminium
Resten i nylon
Alla spindelleder nya
Fullburs godkänd för dragracing
*Kaross
Ombyggd panel (som ska flockas)
Mycket blir klätt i aluminium i bilen
Auto-meter mätare
Evo bredad (Kör mer racingstuk än utställning)
Färg blir vit
boschs tonade framlampor
Vit och röda kristallampor bak
cup speglar
evo vinge med ställbar flärp
*Motorstyrning
Autronic Sm4
Innovate LM1 bredbands lambda
*Tändning
M&W prodrag4
Msd dubbelspolar
Kommer mer info när mer blir inhandlat
Och sponsorerna:
www.popthehood.se
Lco-service
Thöger med ett konstigt efternamn (lackeraren)
*Motor
Bäckis gammal turbo tuoring motor.
*Block
Allt balanserat och viktat (Hoppas jag=))
M50 Stakar
Kolvar nån orginal Bmw
Olje sprut på kolvarna
Stödgördel kitt
Toppdekat
O.ringat
*Topp
Svetsade kylkanaler
Mira fräst
Max Portad
Kam z45 280 graders
Hårdare ventilfjädrar
Billet vippor
Ställbart kamdrev
*PPF insug
70mm Accufab spjällhus
PPF 50mm dump
*PPF grenrör
GT35BBR Turbo
Tial 38mm wastegate
3,5 tums rostfritt Avgassystem med en japse dämpare
*Intercooler 450x300x75mm
Aluminium tryckrör
*Olje kylare modell lagom stor
*Kylare från en 535 e28
Spalfläkt
*Bränsle sytem
10mm bränsle ledningar
Aeromotive Bränsletrycks regulator
2st bosch 984 pumpar
dubbla bränslefilter
45 liters fuelcell
Y-kors
560cc spridare
Aluminium fuelrail
*Drivlina
Tryckplatta sachs 618
6 puckad sinterlamel
ZF 328 låda
328 kardan
m3 e30 bakaxel klump.
*Chassi
E36 spindlar fram
m3 e30 Bakvagn ombygd till uniballs justerbart.
Bromsar Brembo 320*32mm skivor
Brembo 4 kolvs racing ok med Pagid belägg
Wilwodd bromsvåg
Dämpare Öhlins coilovers runt om justerbara
Krängnings hämmare H&R
Fjäderbensstag fram och bak
*Fjädrar H&R
100nm Fram 45nm Bak
Hjälfjädrar 45nm Fram 12nm Bak
*Bustningar
silentbustningar i aluminium
Resten i nylon
Alla spindelleder nya
Fullburs godkänd för dragracing
*Kaross
Ombyggd panel (som ska flockas)
Mycket blir klätt i aluminium i bilen
Auto-meter mätare
Evo bredad (Kör mer racingstuk än utställning)
Färg blir vit
boschs tonade framlampor
Vit och röda kristallampor bak
cup speglar
evo vinge med ställbar flärp
*Motorstyrning
Autronic Sm4
Innovate LM1 bredbands lambda
*Tändning
M&W prodrag4
Msd dubbelspolar
Kommer mer info när mer blir inhandlat
Last edited by andré on 16 Jul 2007, 17:19, edited 24 times in total.
- TurboRobban
- Posts: 119
- Joined: 20 Nov 2005, 21:13
- Location: avesta
En bekants gamla bil, den fick rätt hyffsat förr.. Inte fel att ha en bil som gör en 12 på strippen som vinterbil
Finns film på detta om du vill se den "in action" back in time
http://www.racemovie.mine.nu/moviedetai ... bb13125a1d
Kan ta en bra stund, racemovies server suger..
Vad ska du göra med din andra motor ?? Nu när du köpt ny
Finns film på detta om du vill se den "in action" back in time
http://www.racemovie.mine.nu/moviedetai ... bb13125a1d
Kan ta en bra stund, racemovies server suger..
Vad ska du göra med din andra motor ?? Nu när du köpt ny
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Bäckis wrote:Monterade du insuget innan du lyfte i maskinen? Jag blödde fint om händerna när jag monterade det på plats
Visst var det skönt med ett helt turbokit, "bolt on" ??
Monterade de insuget innan. Men jag glömde olje returen. Hade glömt att man var tvungen att sätta den samtidigt. Så det var bara att plocka av det igen.
Riktigt skönt med färdiga saker. Hade tagit lång tid att bygga alla rörarbetena m.m. Där är så mycket annat som tar överlång tid .
''Drullen wrote:En bekants gamla bil, den fick rätt hyffsat förr.. Inte fel att ha en bil som gör en 12 på strippen som vinterbil
Finns film på detta om du vill se den "in action" back in time
http://www.racemovie.mine.nu/moviedetai ... bb13125a1d
Kan ta en bra stund, racemovies server suger..
Vad ska du göra med din andra motor ?? Nu när du köpt ny
Körde med den inne i malmö 201meters, med dåliga vinterdäck och 0,7 i ladd blev en 8,7 tid mest på tvären
Angående den gammla motorn så blir det väl en liten uppgradering på den. Sen slänger jag i den i en vinterbil.
Drullen wrote:På meca ? Okej.. Låter trevligt..
Bygget ser mycket nice ut, lacka över niterna.. Lär se jävligt race ut =) Sen plastrutor på de
Varför modda instrumentbrädan ?
Gamla motorn skulle man haft
Japp Meca.
Tror inte det blir plastrutor den, lilla vikten man tjänar kan jag ta på magen.
Varför inte modda panelen. Var inte så snyggt när man hade kapat fritt för bågen. Sen blirt det en bra reklam plats.
Den gamla motorn var ingen hitt. Jag köpte bilen av en polare som köpte den av din polare.
Han blåste toppackningen, och när vi dela den så blev man inte impad direkt. När man har ett block som är o-ringat och där är bara två pianotrådar så undrar man vad det är för snubbe som byggt ihopa det. Men det är fixat nu, Och där blev andra kolvar. Kändes lite o-säkra dom gammla
Köpte det av "Robban" som säljer såna här kitt på autopower. Jag är inte nöjd med det. Passformen var väl så där på skärmarna och kjolen och Fronten. Bakspoilern sög riktigt. Har gjutit på glasfiber för att få det snyggt, får göra det på fronten också. Hade man haft formarna själv så är jag övertygad om att man hade gjort ett bättre kitt. Det tog lång tid att sätta på det och jag tror nog att man gör bäst av att vara två
andré wrote:Drullen wrote:På meca ? Okej.. Låter trevligt..
Bygget ser mycket nice ut, lacka över niterna.. Lär se jävligt race ut =) Sen plastrutor på de
Varför modda instrumentbrädan ?
Gamla motorn skulle man haft
Japp Meca.
Tror inte det blir plastrutor den, lilla vikten man tjänar kan jag ta på magen.
Varför inte modda panelen. Var inte så snyggt när man hade kapat fritt för bågen. Sen blirt det en bra reklam plats.
Den gamla motorn var ingen hitt. Jag köpte bilen av en polare som köpte den av din polare.
Han blåste toppackningen, och när vi dela den så blev man inte impad direkt. När man har ett block som är o-ringat och där är bara två pianotrådar så undrar man vad det är för snubbe som byggt ihopa det. Men det är fixat nu, Och där blev andra kolvar. Kändes lite o-säkra dom gammla
Tänkte på där du gjötigt över handsfacket ??
Okej, då ska motorn va bättre nu.. Konstigt att den gick så fint då, funkade problemfritt då så gott ja vet
De var inte polaren som byggde den, utan köpte bara den och hade kul ett tag.
Var han som undrade om motorn, han verkade sugen på den..Snurran & grenrör etc e detsamma som innan på den motorn ?
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod