Drullen wrote:Motivationen går väl lite upp och ner... Men just nu står ja utan svets !! Så ja kommer inte så långt just nu, Men de skadar ju inte att köpa på sej grejer under tiden
I dag har ja och Dallo vatt i garaget, Och lite har de blivit gjort.. Har byggt boxar te huvedbågen, Fick låna svets för diverse punkningsjobb av en garage polare.. Då ja inte fått him min egen än !! Tack för lånet Johnny
Har kapat väck nedre del på ramen där fläckten så fint satt strappsad, Se bild nedan.. Ska bygga med 4kants profil & plattor som intercoolern & vattenkylaren ska sitta på, Har smygtittat på Rippers bil.. Bilder kommer framöver på de
Kapat rent takluckan som ska svetsas fast, Utan listen blev de en bra glipa nån som har tips hur man kan göra där ??
Slipat rent mycket inför kommande rost lagning, Skruvade även väck bakkofångaren innan vi skulle sticka.. Och vad får man syn på då tros ??? Jo MER rost, Slog tre fina hål med hammaren.. När man tror de börja gå åt rätt ände så vänder humöret snabbt när man får syn på sånt !!!
Bilder åt folket...
Ena boxen te buren
Nu går ic:n dit lätt
Diverse slipjobb
"My Other Ride Is Your Mother" [Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Ett hett tips som jag hade gjort, samla ihop ett gäng däck o ring ihop lite folk , vält bilfan på sidan o svetsa rosten under plättlätt. Det är värt det! O kapa bort ordentligt! Alltid lättare att få till det då. Plåt är billigt!
Ett hett tips som jag hade gjort, samla ihop ett gäng däck o ring ihop lite folk , vält bilfan på sidan o svetsa rosten under plättlätt. Det är värt det! O kapa bort ordentligt! Alltid lättare att få till det då. Plåt är billigt!
Bara du inte blir färdig före mig
Känns som gnistan hålls uppe nu, Kul när de syns att man vatt där när man går him =) Deck e väl bekommen på en återtitt (Java ingår)
Tror dock inte ja blir klar innan deck, Har vatt och tjuvtittat lite på din.. Ser bra ut !! Hade vatt gött med en M spis men 3.5an e inte helt fel heller
Ximon wrote:Ett tips ang. huvudbågen är att göra det reghlementsenligt, och inte svetsa fast i några boxar. Läs mer på sid 27: http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
Detta om du ska åka dragracing dvs.
Ja ska bara sprätta lite på byggden, Och nån banträff.. Så buren e ren säkerhetsgrej, Inge annat.. Går den igenom SBP så e ja nöjd Och där ska kraven inte va lika hög vad ja fattat de som..
Då har ja och Dallo än en gång varit i garaget, Stort sett hela fredagen
De som blev gjort... Vi rev bakvagnen, Tank & punktade upp en del av buren =) Andra bakvagnen ja plockar ner från en E30 och de e inge ja vill göra om.. Fan vad dem sitter, efter mycket bankande & smörjning & mycket fula ord (&=//&¤¤%&%¤/&&%/()=(/!=%)så var den väck..
Buren var dessto roligare jobb.. Slippa rost & ärjat skit för en stonn =) Så de fick bli gårdagens avrundning på dagen
Tank & bakvagn:
Tomt under te nu:
Buren:
Dallo ville va med på bild:
Ja söker nu någon/företag som kan blästra lite grejer, till förmånliga priser..
Här kommer bilderna på den nya karossen..
Utanför garaget:
10min senare i garaget:
FAN NU LA SIDAN NER !!!!!!
UPPDATERING FORTSÄTTER INOMKORT....................................
Den nya bilen ska visst gått i GBG trakterna vad ja hört ?? Vissa rykten säger att Limmet ska vatt med och byggt på denna, Då ägaren innan mej köpte denna bil med 3.0L M3 motor.. Så vet någon nått om denna bil så kontakta mej, Har lite frågor....
Last edited by Drullen on 02 Dec 2008, 22:26, edited 2 times in total.
Ja fortsätter med att ösa på bilder... Har ju lite att ta igen..
Vet FAN inte vad ja tycker om detta, Bra lr anus.. Angående huven !! Vi var lite trötta i garaget, den kvällen vi kom på idén att lacka om den andre huven.. Alltid retar de nån
Innan inredningen började åka ur..
BONUS BILD
Var garagefest i helgen... Bilden får tala Ha ha ! Tycker de liknar en nyckelpiga..
I dag åkte stolen, Golvmatta och lite annat småskit.. Var blött i framkant under mattan så man kunde vrida ur den, Men som tur va.. Så åkte nog matten ut i rättan tid, För de var inte så mycket att klaga på =) Känns skönt att hittat ett sånt bra utgångsobjekt, Bilder kommer en annan dag.. Kände bara för att skriva av mej lite av min lycka
Nu e de bara asfaltsmatta & Rutorna som ska ut, Så ska buren in och stolarna.. Tittade på lacken i dag, Motorrummet måste lackas och lite smått på utsidan, Sen en fet polering !! Så klara ja mej från att lacka hela bilen i år, Som bara skulle ta tid (Viktig sådan)
Nu ser ja ljust mot sommaren
I dag har ja vatt en liten runda i garaget, Nyfiken vad man kunde hitta för nått under asfaltsmattorna.. Till min förvåning inte så farligt =) Äntligen går de åt rätt håll för en..
Vi börja bildserien med ett litet nyinköp
Dieselblås 3" In 4" Ut, Tackar Hannes på streetpower.se för bra priser
All onödig el ut, Stereo & huvudströmbrytare samt stolsvärme etc:
Rensning av asfaltsmattor:
Tänkte väga skiten:
Även denna gång blir de en BONUSBILD Garage kompisarna tyckte ja skulle ha lite damer på bilen, Men min reaktion blev inte som dem räknat med Ja behöll bilderna.. Har "Villiga-Vera" på framrutan me, Henne får ni se på nästa bonusbild... !!