Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
e30 344i
Posts: 1281 Joined: 27 Nov 2005, 01:48
Location: K-na & Kallinge..
Post
by e30 344i » 19 Feb 2006, 23:26
Kan man inte ta oljan till turbon från den slangen som går till eller från oljekylaren?
Jag bygger på en ix så de sitter ett motor fäste i vägen vid kontakten!!
Finns de några nackdelar? de är ju en ganska grov slang..
De är en m20b25..
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 19 Feb 2006, 23:27
Oljan till oljekylaren är ju termostat reglerad.
- Vi hade då inga problem på våran gammla IX att ersätta oljetrycks kontakten.
e30 344i
Posts: 1281 Joined: 27 Nov 2005, 01:48
Location: K-na & Kallinge..
Post
by e30 344i » 19 Feb 2006, 23:35
LER.. De har du ju rätt i..
Motorn sitter ju i bilen så de såg så trångt ut..
Hur gör man då? får man dit t kors o så?
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 19 Feb 2006, 23:41
Ja, nog får du dit ett T-kors av något slag.
Så här såg det ut på våran IX:
Nippel -> Slang - > Kors -> Mätare & Turbo
Var inte jag som pulade dit prylarna dock.
e30 344i
Posts: 1281 Joined: 27 Nov 2005, 01:48
Location: K-na & Kallinge..
Post
by e30 344i » 19 Feb 2006, 23:49
Okej tack då blir de till o göra något sådant..
Du har en rå bil på tal om något annat..
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 19 Feb 2006, 23:53
Tack tack