AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nä klart man skall se Bmw M Power loggan
Fick lev i morse på lite delar, nu kan jag sätta igång med göra klart bränslesystemet iallafall. Fattade lite delar som kommer senare men det tråkiga är att kolvarna är feltillverkade. Komphöjd, komp etc verkar stämma men ventilurtagen är på tok för små. Inte första gången det händer för mig =(.
Fick lev i morse på lite delar, nu kan jag sätta igång med göra klart bränslesystemet iallafall. Fattade lite delar som kommer senare men det tråkiga är att kolvarna är feltillverkade. Komphöjd, komp etc verkar stämma men ventilurtagen är på tok för små. Inte första gången det händer för mig =(.
hehe jo de är klart..
fan va surt med kolvarna då,nu vågar då inte en annan beställa heller
vart köpte du alla Earl´s kopplingar?
fan va surt med kolvarna då,nu vågar då inte en annan beställa heller
vart köpte du alla Earl´s kopplingar?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Okej..
Men vad skulle skillnaden vara om du fick dom med djupare ventilurtag eller om någon fräser dom djupare i efterhand, det blir ju lika lite material kvar i begge fallen?
Men vad skulle skillnaden vara om du fick dom med djupare ventilurtag eller om någon fräser dom djupare i efterhand, det blir ju lika lite material kvar i begge fallen?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Jaha, Andreas hur djupa bör man ha då utan vanosen? Dessa är cirka 2.5-3mm grundare än org.
Bonje, tänkte mest att topringen är lite mer uppflyttade än org, så hade man gjort lika djupa ventilurtag som org hade säkerligen den vart nerflyttad. Men behövs det inte så djupa så skall nog dessa funka fint.
Bonje, tänkte mest att topringen är lite mer uppflyttade än org, så hade man gjort lika djupa ventilurtag som org hade säkerligen den vart nerflyttad. Men behövs det inte så djupa så skall nog dessa funka fint.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Har dragit alla soppa ledningar idag, jävligt smidigt med Earls kopplingar och slang men dyrt. Tog ner framvagnen idag, så nu blir det att byta alla bussningar och spindelleder. Började renovera bromsoken idag så dem ser fräscha ut. Funderar även på köpa en uppsättning coilover, får bli någon billig variant då pengarna börja sina isådannafall.