AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

sånt pyssel för att dölja nå så fint :) kör utan plastkåpa istället :wink:
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Nä klart man skall se Bmw M Power loggan :D
Fick lev i morse på lite delar, nu kan jag sätta igång med göra klart bränslesystemet iallafall. Fattade lite delar som kommer senare men det tråkiga är att kolvarna är feltillverkade. Komphöjd, komp etc verkar stämma men ventilurtagen är på tok för små. Inte första gången det händer för mig =(.

Image
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Surt att du fick fel kolvar :(

Det kommer la dröja ett par månader nu igen tills du får hem rätt?

mvh Mathias
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Får köpa av PPF om dom inte vill fixa det snabbt, så jag får ihop maskinen :wink:
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

hehe jo de är klart..
fan va surt med kolvarna då,nu vågar då inte en annan beställa heller :?
vart köpte du alla Earl´s kopplingar?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Köpte alla kopplingar hos summit.
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Du kan inte bara lämna iväg kolvarna till någon mekanisk verkstad som gör biffigare ventil urtag då?

Mvh
UFfe
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Jag undersöker detta, men vet inte om det finns tillräckligt med material ovanför topringen.
Här är en bild:

Image
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du behöver inte ha djupa ventilurtag när man inte kör vanos.
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Okej.. :?
Men vad skulle skillnaden vara om du fick dom med djupare ventilurtag eller om någon fräser dom djupare i efterhand, det blir ju lika lite material kvar i begge fallen?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Jaha, Andreas hur djupa bör man ha då utan vanosen? Dessa är cirka 2.5-3mm grundare än org.
Bonje, tänkte mest att topringen är lite mer uppflyttade än org, så hade man gjort lika djupa ventilurtag som org hade säkerligen den vart nerflyttad. Men behövs det inte så djupa så skall nog dessa funka fint.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Inte alls djupa, insugskammen ska bara vara öppen 1mm i öd. Den är säkert öppen 5mm med vanos..
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Jaha, det var trevligt att höra. Tackar!
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Har dragit alla soppa ledningar idag, jävligt smidigt med Earls kopplingar och slang men dyrt. Tog ner framvagnen idag, så nu blir det att byta alla bussningar och spindelleder. Började renovera bromsoken idag så dem ser fräscha ut. Funderar även på köpa en uppsättning coilover, får bli någon billig variant då pengarna börja sina isådannafall.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Fasen vad snyggt du fick grenrör/motorfästet!

falsverktyg finns på eminenta CMK :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Tackar Thörn, det är fan inte mycket rum kvar nu. Det är så t.o.m motorbussningarna kommer ivägen för downpipen, så idag svarvade jag nya bussningar i delrin som är lite smalare än org. Återstår gänga i pinnbult på undersidan.

Image

Nu är i princip allt byggt så snart bär det av till motorrenoveraren :lol:
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Då var man iväg imorse hos motorrenoveraren och lämnade alla delar.
Tyvärr var det fullt upp där så får vänta 1 månad åtminstonde. Men har en del att göra med karossen nu så det blir nog bra.
Post Reply