Ritning till justeringskit?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Butchermardin
Ritning till justeringskit?
Någon vänlig själ som ligger inne på en ritning till dessa "justerings kit" till bakvagnen på e30!?
Mvh Martin Söderlind
Japp, det behövs andra bultar och brickor för att bygga om.
Vad är det du behöver ritning till?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Butchermardin
M3JONAS wrote:Japp, det behövs andra bultar och brickor för att bygga om.
Precis som peppe säger så är det altså själva brickan man svetsar i balken som jag är intresserad utav en måttsatt ritning på! Jag har ju svetsat, målat och framför allt monterat mina egna och kan därför inte ta tillräckligt precisa mått! Det är en polare som skall lämna måtten till en firma som ska hjälpa honom fräsa till sådana bitar!
Mvh Martin Söderlind
Jag är också intresserad av detta! Kanske PPF kunde fixa ett komplett kitt? Med BMW E39 excenterbult och dom där plattorna man svetsar fast i balken?!
Här finns ju kitt men de e så faans jobbit att beställa från USA...dessutom är det alltför dyrt.... https://secure9.nexternal.com/shared/StoreFront/product_detail.asp?CS=ireland&RowID=209&All=
Grymmt bra sida det där förövrigt. Mycket godis åt E30 har dom där och mycket som PPF också kunde ha på sina hyllor!
Här finns ju kitt men de e så faans jobbit att beställa från USA...dessutom är det alltför dyrt.... https://secure9.nexternal.com/shared/StoreFront/product_detail.asp?CS=ireland&RowID=209&All=
Grymmt bra sida det där förövrigt. Mycket godis åt E30 har dom där och mycket som PPF också kunde ha på sina hyllor!
Henrik Back
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Det kommer brickor.
Har beställt till våra egna bakvagnar..
Pris?
Och när är dom hemma? Jag har sölat bort halva vintern så jag tänkte ta och fixxa bakvagnen nu till Sport lovet.
- Jag vet att det är fler här på forumet som har gjort sådana här brickor, någon borde ju kunna ge mått eller så? Annars får jag köpa bultarna och rita upp egna brickor.
- tobbe tlrecond
- Freed-Speed
peppe wrote:Den gör så att du flyttar upp dom innre infästningarna.
D.v.s. att du får rakare hjul med sänkt bil.
/- -\
|- -|
Men toe-in är fortfarande fel har jag för mig, så däckslitaget minskar inte, förutom att man kanske slipper spinna så mycket.
Går ju att bygga om så man får justerbar toe-in också. Bara att bygga dom yttre fästena likadant som dom inre bara att man vänder "brickorna" 90 grader. Finns bilder och info här: http://www.e30m3performance.com/installs/installs-3/jl_sub/index.htm
Henrik Back