Skulle vara tacksam till lite svar :D
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Skulle vara tacksam till lite svar :D
Tjenare, Jag håller på o bygger på en e30 323 med en m30b30 motor, Har lite diverse fråger. vad är det för vxl låda jag behöver för att det ska passa utan problem? eller är det en vxl från t.ex en 530/535 e34 som jag kan ta? och kardan axeln behöver jag köpa ngn annan? vet inte vad jag har för nån nu men antar väll att det är en ifrån 323, har inte kollat igenom det ännu. hur ska jag börja när jag ska lasta i motorn? ska jag ta vxl lådan först och måtta in den så att den får bra höjd o allt det o sen passa in motorn göra nya fästen och så? skulle vara tacksam för lite svar och tips ifrån annat folk som har byggt e30 med m30 motor
- Nisse Järnet
-
tja ta inte isär motor och låda det går inte å skruva dit växellådan när motorn väl är på plats har själv en 335 e30 jag byggde i slutet på sommaren tog ungefär en vecka å stoppa i motorn å få den körklar då fuskade jag iofs lite å köpte ppf´s motor fästen. ett tips om kardanen om du inte orkar svetsa om kardanen så tar du bara å kör med orginal kardan medbringaren(grejen på växelådans utgåendeaxel som hardyskivan sitter skruvad på) från323an å skruvar på den på 530 lådan.
om kardanen e för lång kan man pressa ihop den det finns en splinsad delning på mitten släpp bulten å pressa ihop om det inte räcker ta bort muttern. växelstaget å spakstället får du korta lite med... http://www.e30.de/335i/00.htm den här sidan med komplett ombyggnads info hade jag mycket nytta utav obs elshemana funkar bara om du kollar på den tyska versionen... men allt annat finns på engelska kan du inte språk finns det maaassa bilder mvh Daniel ps du kan få böja om grenröret lite men det märker du
om kardanen e för lång kan man pressa ihop den det finns en splinsad delning på mitten släpp bulten å pressa ihop om det inte räcker ta bort muttern. växelstaget å spakstället får du korta lite med... http://www.e30.de/335i/00.htm den här sidan med komplett ombyggnads info hade jag mycket nytta utav obs elshemana funkar bara om du kollar på den tyska versionen... men allt annat finns på engelska kan du inte språk finns det maaassa bilder mvh Daniel ps du kan få böja om grenröret lite men det märker du