m50 med m20 svinghjul+clutch og ZF låda går det?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
m50 med m20 svinghjul+clutch og ZF låda går det?
Som topic sier m50 med m20 svinghjul+clutch og ZF låda går det?
Vet det er litt modifikasjoner på motor men er det muligt...
(Har nemlig m20 clutch)
Vet det er litt modifikasjoner på motor men er det muligt...
(Har nemlig m20 clutch)
Hej
Japp det går,det som inte stämmer är utrampningslagret men det kanske finns ngt som stämmer? annars så får man göra om kopplings gaffeln lite.
Mvh Christer
Japp det går,det som inte stämmer är utrampningslagret men det kanske finns ngt som stämmer? annars så får man göra om kopplings gaffeln lite.
Mvh Christer
reparerar alla slags motorcross motorer 2t+4t renoverar även stötdämpare fram&bak men endast kyb&showa bygger även om för din vikt och åkstil.0707 596983 Christer karlsson
-
hmm
Jag fick veta att man kan köra med m30 svänghjul på s50b30 motorn. den har ju samma låda som m52? 328,a!
Nu leter jag efter ett stumt svänghjul som passar m3 s50b30. då jag nu har dubbelmassehjul. samt att jag måste byta startmotor. eller går de pressa över startkransen?
Nu leter jag efter ett stumt svänghjul som passar m3 s50b30. då jag nu har dubbelmassehjul. samt att jag måste byta startmotor. eller går de pressa över startkransen?
Är M20 svänghjulet tunnare? (misstänker det)wonderboy wrote:Hej
Mvh Christer
I så fall är det ju bara att shimsa ut kulan gaffeln är ledad på och bygga längre pinne till slavcylindern, så är saken biff

//Flaxis
förvirrad!!!
Hej
Har inte mätt på svänghjulen men det skiljer nog 1-2cm,men visst går det att göra som du säger,tror jag ska göra så på min nya låda,på den gamla så byggde jag om gaffeln men tyckte inte det blev perfekt.
Mvh Christer
Har inte mätt på svänghjulen men det skiljer nog 1-2cm,men visst går det att göra som du säger,tror jag ska göra så på min nya låda,på den gamla så byggde jag om gaffeln men tyckte inte det blev perfekt.
Mvh Christer
reparerar alla slags motorcross motorer 2t+4t renoverar även stötdämpare fram&bak men endast kyb&showa bygger även om för din vikt och åkstil.0707 596983 Christer karlsson
-
hmm
Vilken m30 motor har inte Twin Mass FLYWHEEL???
Kollat lite på e34 535 525 har Dubbelmassehjul
Kollat lite på e34 535 525 har Dubbelmassehjul
-
hmm
Kollar lite mer stämmer de här?
E30 320i M20 TWIN MASS FLYWHEEL??? vilka har då enkel?
E34 535i m30 TWIN MASS FLYWHEEL???
för att de ska passa måste jag beställa ett alu svänghjul för en 6lax??
E30 320i M20 TWIN MASS FLYWHEEL??? vilka har då enkel?
E34 535i m30 TWIN MASS FLYWHEEL???
för att de ska passa måste jag beställa ett alu svänghjul för en 6lax??
- Bmwandreas
- Moderator
-
ok
Okej hittade inte e28 på sidan trode de va samma som e34 m30. eller så står de fel på realoem. eller så leta jag fel. Då får jag leta efter ett e28 m30 svänghjul! och svänghjul. Tack