Tycker mitt varvstop ligger lite lågt, cirka 6700 går det att höja på nått
sätt elle. skulle haft 7500-7800 hadde varit fint.
Mvh Crille
Varvstop 318is 16v
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det finns chipp som höjer varvstoppet.
En kompis har en chippad box och varvstoppet ligger på 7100 rpm.
Jag jag kan på rak arm säga, att varva över 6800 med en original M42 är lönlöst! Det finns ingen effekt efter det och motorn låter anträngd mellan 6900-7100 rpm.
Med andra kammar skulle den dock gilla att varvas!!
(Vet en som varvar 7800 rpm och har 1,3 bars laddrtyck med en "original" M42 maskin) Den är kompsänkt annars original.
En kompis har en chippad box och varvstoppet ligger på 7100 rpm.
Jag jag kan på rak arm säga, att varva över 6800 med en original M42 är lönlöst! Det finns ingen effekt efter det och motorn låter anträngd mellan 6900-7100 rpm.
Med andra kammar skulle den dock gilla att varvas!!
(Vet en som varvar 7800 rpm och har 1,3 bars laddrtyck med en "original" M42 maskin) Den är kompsänkt annars original.
angående varvstopp
Hejsan
Jag har omslipade kammar från PPF i min is.
Kan säga att den drar ljuvlig från 4500 och uppåt och vill dra lite till när varvstoppet kommer vid 6700 varv.
Då har jag inte ställt in kammarna utan bara "nollat" dom.
Finns nog lite mer effekt/vrid att hämta...
men det är nog lönlöst att varva 8000varv om du inte kör på bana...
satsa på kammar o grund trimning...
Jag har omslipade kammar från PPF i min is.
Kan säga att den drar ljuvlig från 4500 och uppåt och vill dra lite till när varvstoppet kommer vid 6700 varv.
Då har jag inte ställt in kammarna utan bara "nollat" dom.
Finns nog lite mer effekt/vrid att hämta...
men det är nog lönlöst att varva 8000varv om du inte kör på bana...
satsa på kammar o grund trimning...
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)