Alpha Serivce/PPF: Projekt E21 dragrace 1048hk!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Skulle motorn inte bli rakställd?
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

johankihl wrote:Skulle motorn inte bli rakställd?


kanske vill slippa modda sprängkåpialainen? :wink:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Robbz är rätt ute.

Motorplåten sitter så här. Dessutom fick inte spjällen plats om man ställde den helt rak.

Detta är M20 lutning.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Hur mäktigt som helst, ni är ju duktiga måset jag nog erkänna :)


Ja konstigt vore det väll om maskin hade saknat runners... Nu kommer det gå fort, och det gillar jag!
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

Bäckis wrote:Avsaknad av runners?

Spjällhusen är en längre runner än man oftast har i andra fall.

Vi kommer varva ca 8500-9000 rpm med denna och jag tror säkert att den peakat före det.

Vikten av runnerlängd kontra varvtalsavstämmning är som det mesta annat silverryggar pysslar med klart överskattad. Vi har som du säkert vet bromsat måååånga motorer nu och skillnaden är minimal.

haha du vet vad jag menade: dvs standard sitter det långa insugsrör & nu satt tratten direkt på spjällhuset & ja blev nyfiken på varför, därav frågan..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

:D
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Sådär.. nu är mitt jobb klart för denna vecka.

Image

Image

Image

Image
Andreas K
Posts: 901
Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd

Post by Andreas K »

Fantastiskt snyggt!
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

häftigt ! är det 3 eller 4" tryckrör på turbosidan?
Blir det stavar i plenumet eller ?

som sagt, riktigt tufft blir det.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

3" på turbosidan samt 4" på insugssidan.
Inga stavar i, vi provar att bygga i de nya rördelarna med 5mm godstjocklek.
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Ser väldigt bra ut,, hur mkt tror ni bilen väger, typ 1100 kg eller ? Vilken storlek är det på fälgar/däck bak? Åker Keld med samma axel som tidigare eller har han 9' ?

/P
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Dubbel post

/P
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

det blir najjs det där.det vore väl fan om han inte får till en bra tid me detta monster :wink: vad är det för effektmål
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Den väger under 1000kg med förare, så det blir mer effekt än vikt!
Vi får se om han vågar mosa på, eller vi ska väl också köra den nästa år..

Större däck ska på så man kan köra lite mer pulver än förut, den har inte körts med mer än 600hk förra året :twisted:
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Lite svar blev det :lol: bra att hamna på mer hästar än vikt :twisted:
Dit kommer inte jag :cry:
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Vad är effektmålet då?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

bmw_fredde wrote:Vad är effektmålet då?


Ca 1000 ska det bli, vi ska ju köra den på dynapacken och det borde bli ca 800 på hjulen med PG.

De påstår att det är ca 20-25 % förlust genom automat, men det är inget vi provat. Vi får se vad det blir, förmodligen för mycket för bilen :wink:
Locked