Alpha Serivce/PPF: Projekt E21 dragrace 1048hk!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Med trycket nerställt till 1,5 bar och full pedal hela vägen körde Keld 5,79@187 km/h igår. Nytt rekord med lägsta effekten hitills.
Efterssom maskinen redan är såld så kommer den köras med endast 1,5 bar det lilla som är kvar är iår, men nästa säsong sitter nya maskinen i mototrummet och vi ska försöka hjälpa till på lite tävlingar och sortera ut och köra lite kanske
Efterssom maskinen redan är såld så kommer den köras med endast 1,5 bar det lilla som är kvar är iår, men nästa säsong sitter nya maskinen i mototrummet och vi ska försöka hjälpa till på lite tävlingar och sortera ut och köra lite kanske
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Lite update vad som händer..
Hel glasfiberflipp är gjuten, även dörrar i glasfiber.
Ca 40-50kg lättare än det som var.
Motor blir en S50B30 med denna spec:
Ross custom kolvar(1500hk) med uppflyttad kolvbult.
Verdi stakar med 145mm C-C.
Pyramidringat..
Väldigt vassa kamaxlar (långt register).
Garrett GT4202 turbo (Ca 1000hk med bra respons).
Hel glasfiberflipp är gjuten, även dörrar i glasfiber.
Ca 40-50kg lättare än det som var.
Motor blir en S50B30 med denna spec:
Ross custom kolvar(1500hk) med uppflyttad kolvbult.
Verdi stakar med 145mm C-C.
Pyramidringat..
Väldigt vassa kamaxlar (långt register).
Garrett GT4202 turbo (Ca 1000hk med bra respons).
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
...
Hej Keld.
Det ser sgu rigtig godt ud må jeg sige med sådan en s50`er..
Burde jo næsten kigge forbi en dag.
Har jo selv droppet det der suge hk. Sender lige et link hehe
Hilsen jesper A
Den kridhvide E30 M Mtech 2
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=66372
Tjek evt motoren under fotoalbums
Det ser sgu rigtig godt ud må jeg sige med sådan en s50`er..
Burde jo næsten kigge forbi en dag.
Har jo selv droppet det der suge hk. Sender lige et link hehe
Hilsen jesper A
Den kridhvide E30 M Mtech 2
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=66372
Tjek evt motoren under fotoalbums
E30 M50 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=66372
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=66372
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Avsaknad av runners?
Spjällhusen är en längre runner än man oftast har i andra fall.
Vi kommer varva ca 8500-9000 rpm med denna och jag tror säkert att den peakat före det.
Vikten av runnerlängd kontra varvtalsavstämmning är som det mesta annat silverryggar pysslar med klart överskattad. Vi har som du säkert vet bromsat måååånga motorer nu och skillnaden är minimal.
Spjällhusen är en längre runner än man oftast har i andra fall.
Vi kommer varva ca 8500-9000 rpm med denna och jag tror säkert att den peakat före det.
Vikten av runnerlängd kontra varvtalsavstämmning är som det mesta annat silverryggar pysslar med klart överskattad. Vi har som du säkert vet bromsat måååånga motorer nu och skillnaden är minimal.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090