audi rs2 går dåligt
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
audi rs2 går dåligt
den la upp felkod på vevaxelgivare och en till givare kommer inte ihåg vad den heter men datan sa att det var den okända givaren eller vevaxelgivaren som var fel kunde inte säga vilken ut av dom det var, iallafall har jag nu köpt båda givarna och bytt dom och nollat felkoderna men problemet är fortfarande kvar.
den går bra när man kör lungt med den men när den börjar ladda så slår den ifrån och går ojämnt rycker ibland när man kör normalt med den, förra ägaren säger att den alltid gått så där, han tror att det är fel på luftfiltret vilket jag har svårt att tro.
tacksamm för svar!
mvh chrille
den går bra när man kör lungt med den men när den börjar ladda så slår den ifrån och går ojämnt rycker ibland när man kör normalt med den, förra ägaren säger att den alltid gått så där, han tror att det är fel på luftfiltret vilket jag har svårt att tro.
tacksamm för svar!
mvh chrille
Jag hade en s2:a förut som var exakt likadan.. Den visade samma koder. Efter mkt om och men så visade det sig att det var axeln från fördelaren till kammen som var utsliten. Den är visst gjort av nån hårdplast och brukar visst gå åt skogen som jag förståt det! Efter att den byttes försvann felkoderna!
/ Mvh Wirf
/ Mvh Wirf
Wirf wrote:Jag hade en s2:a förut som var exakt likadan.. Den visade samma koder. Efter mkt om och men så visade det sig att det var axeln från fördelaren till kammen som var utsliten. Den är visst gjort av nån hårdplast och brukar visst gå åt skogen som jag förståt det! Efter att den byttes försvann felkoderna!
/ Mvh Wirf
jag tror inte det sitter nån fördelare på rs2 vad jag förstått det?
- bmwHolmberg
Sitter ju separata tändspolar, till varje cylinder. ta en insexnyckel och skruva lös kåpan på ventilkåpan, och kolla tändrören, mer om det kan du läsa på tex nordicaudi. Verkar som det gör under att byta tändstift för många!
Verkar som det oftast är strul med tändningen på 3b,aan,aby,adu.
Min S6 beter sig som din ibland, dock väldigt väldigt lite..
bmwHolmberg wrote:Sitter ju separata tändspolar, till varje cylinder. ta en insexnyckel och skruva lös kåpan på ventilkåpan, och kolla tändrören, mer om det kan du läsa på tex nordicaudi. Verkar som det gör under att byta tändstift för många!
okey får kolla upp det, men det är ju skumt att den lägger upp felkoder fast jag bytt båda givarna.
- bmwHolmberg
- Strandholm
Amplify wrote:Polarn som har haft i stort sett alla problem man kan ha med en rs2 frågar om du testat givarna när bilen är igång, är tydligen många som gör fel där.
Sen säger han att det låter som stiften.
Återstår att se om han har rätt
ja vi provade nollställa felkoderna och åkte en sväng då gick den som den skulle och sen kollade vi felkoder igen med bilen igång då var dom borta, men den rycker fortfarande när den får laddtryck, fast den har slutat rycka när man kör på höga växlar så det verkar ju bra, ska kolla felkoder igen och se om dom fortfarande är borta, då kan man ju börja kolla upp stift bränsle och sånna prylar.