BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Motor:
M50 med vanoskolvar
nya lager, ringar, oljepump och packningar i hela motorn
o-ringat block
1000cc msd delphi spridare
IC: 300*500*60
V.E.M.S motorstyrning
GT40 1.07 AR
Griffin alukylare
ZF låda
sachs618 tryckplatta
4puckad sinterlamell
328mellanaxel
"skottsäkra" bakvagnen
oljetryck, oljetemp, laddtrycksmätare från prosport.
shiftlight, vems display.
MVH Micke
M50 med vanoskolvar
nya lager, ringar, oljepump och packningar i hela motorn
o-ringat block
1000cc msd delphi spridare
IC: 300*500*60
V.E.M.S motorstyrning
GT40 1.07 AR
Griffin alukylare
ZF låda
sachs618 tryckplatta
4puckad sinterlamell
328mellanaxel
"skottsäkra" bakvagnen
oljetryck, oljetemp, laddtrycksmätare från prosport.
shiftlight, vems display.
MVH Micke
Last edited by flp on 07 May 2011, 15:49, edited 14 times in total.
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Här kommer iallfall lite bilder. blev inte så många. ska nog dit imorn och byta bultar till toppen och justera ventilspelet och så.
Dumpen som ska på:
Mitt röda fjäderbensstag och worres polerade:
Motorn då vi just börjat riva:
Dumpen som ska på:
Mitt röda fjäderbensstag och worres polerade:
Motorn då vi just börjat riva:
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
tackar är ju lite mer sleaper om den har 4dörrar också hehe
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
tog några bilder på spridarna och mätarna jag ska använda
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
det stämmer bra. jag och worre köpte 3st var från customimports eller hur det nu var får se hur mycket man hinner göra ikväll eftersom det lutar åt att lyfta ut 745 motorn åt worre.
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
har iaf fått turbon jag ska använda nu
Här kommer lite bilder:
Här kommer lite bilder:
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- johanedstrom
- Posts: 119
- Joined: 21 Nov 2005, 08:40
- Location: piteå
Tänkte lägga upp lite bilder. Har tagit lös insug och lite sådant. Får nog tråget imorn så då blir det att stoppa tillbaka det. provmonterade intercoolern idag också. anslutningarna kommer just under lysena
Intercoolern:
Monterade mätarna i worres bil och testade tända dem. jävla fina!
hittade också en lite rolig bild som vi tog då vi for till garaget för några veckor sen någon som trodde han åkte snowboard?
Intercoolern:
Monterade mätarna i worres bil och testade tända dem. jävla fina!
hittade också en lite rolig bild som vi tog då vi for till garaget för några veckor sen någon som trodde han åkte snowboard?
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
I helgen har de iaf hänt lite av varje. har fått dit oljeretur och tempgivarn till oljetempen i tråget och lackat samt monterat tillbaka det.
Borrade även lite pneumatik kopplingar på insuget och lackade det.
Jag och leffe punktade ihop adaptergrenröret. Skall tiggas och poleras innan den riktiga monteringen.
Borrade även lite pneumatik kopplingar på insuget och lackade det.
Jag och leffe punktade ihop adaptergrenröret. Skall tiggas och poleras innan den riktiga monteringen.
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
tror de "små" är 38mm om jag inte minns fel. böjen upp tror jag är 76mm, eventuellt 70, mätte inte så noga, tog det som passade från en låda
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
har iaf gjort lite tryckrör och så nu. grenröret håller på att tiggas ihop av en kompis. har fått lite givare och så till vemset, så jag ska börja bygga downpipe någon dag. ska även in på hydroscand å fixa t-kors till oljetrycksgivaren så att jag kan ta ut olja till turbon samt oljetrycksmätaren.
Lite bilder på tryckröret. skall svetsas dit dumpanslutning samt
anslutning till wg och tomgågnsmotor. Rören skall poleras eller lackas,
har inte bestämt mig än.
MVH Micke
Lite bilder på tryckröret. skall svetsas dit dumpanslutning samt
anslutning till wg och tomgågnsmotor. Rören skall poleras eller lackas,
har inte bestämt mig än.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
glömsk som man är så glömmer man ju kameran.
har iaf fixat olja till och från turbon och så nu.
grenröret skall svetsas mot plattorna innan det monteras. har svetsat fast avgastemp muttern och så.
Kvar innan start:
skall fast en wg anslutning på tryckröret nu samt poleras lite seriösare.
bygga tryckrör från turbon till icn.
modifiera anslutningarna mot blocket till oljekylaren
bygga adapterplatta till den linjära spjälllägesgivaren
koppla in sprutet och mätarna.
koppla in catchtank och soppapump
diverse slangar och klammer skall dras åt
tror det var allt. skall föröksa få med mig kameran nästa gång.
MVH Micke
har iaf fixat olja till och från turbon och så nu.
grenröret skall svetsas mot plattorna innan det monteras. har svetsat fast avgastemp muttern och så.
Kvar innan start:
skall fast en wg anslutning på tryckröret nu samt poleras lite seriösare.
bygga tryckrör från turbon till icn.
modifiera anslutningarna mot blocket till oljekylaren
bygga adapterplatta till den linjära spjälllägesgivaren
koppla in sprutet och mätarna.
koppla in catchtank och soppapump
diverse slangar och klammer skall dras åt
tror det var allt. skall föröksa få med mig kameran nästa gång.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h