e36 projekt ppf turbokitt
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
e36 projekt ppf turbokitt
lägger upp en tråd nu när man inte har något å göra (kalt i garaget ej värme )
bil:325 cupe 93a
motor:m50b25 vanos
mls 3.5+arp till topp
ppf grenrör
38mm trial wg
Precision sc61
ppf spridare
ppf chip
ppf lmm
Walbro pump
Intercooler 600x300x100mm
koppling Sachs ...618 tryckplatta+Sinterlameller
zf låda från m3 3.0
bakvagn från m3 3.0
framvagn från m3 3.0
Coilovers FK
så här såg bilen ut när jag fick hem den
[/img][IMG]
så här ser den ut i dag
kommer mer bilder när jag fått min nya värme kanon
så man får lite värme i garaget
bil:325 cupe 93a
motor:m50b25 vanos
mls 3.5+arp till topp
ppf grenrör
38mm trial wg
Precision sc61
ppf spridare
ppf chip
ppf lmm
Walbro pump
Intercooler 600x300x100mm
koppling Sachs ...618 tryckplatta+Sinterlameller
zf låda från m3 3.0
bakvagn från m3 3.0
framvagn från m3 3.0
Coilovers FK
så här såg bilen ut när jag fick hem den
[/img][IMG]
så här ser den ut i dag
kommer mer bilder när jag fått min nya värme kanon
så man får lite värme i garaget
Johnny wrote:stoffe wrote:NORMIND wrote:ser ju trevligt ut...
är det ett PPF 400hk kitt ???
japp kan man säga bara det att jag kör sc61 i stället för jag hadde en ligandes å så har jag den stora intercoolern istället för den lilla
Stämmer mappen bra när du byter turbo då? :/
turbona e så snarlika så det spelar nog ingen roll
xarg wrote:Kanske jag som är dum, men hur lackar man ränderna och BMW texten på kåpan utan att drälla/rinna ner på det svarta? vad andvänder man sig av för färg?
först lackar man den i blåmetalic sen lägger man klarlack 3-4gånger sen lackar man den svart sen e det bara slipa fram ränderna + bmw märkat när man gjort det så lägger man ett sista lager klarlack vips så har man en cool ventil kåpa ( det e inte det letaste å göra )kräver tåla mod å många timmars pill
-
- Posts: 55
- Joined: 17 Dec 2005, 15:27
Najs vagn, Stoffe
Kommer du ihåg saizen på spridarna och låg-/högohm..?
Har du svetsat på WG-røret selv? Er ej avbildet sånn i WEBshoppen..
Brukes orig. BTR?
Ikke no superexpert jeg, men er det non fordel alls med den store turbon? Blir vel bare mer lag, och laddet kommer vel först lite högre opp på varvskalan?
Den ska jo bare ladda 1bar..
Lykke til med bygget
Kommer du ihåg saizen på spridarna och låg-/högohm..?
Har du svetsat på WG-røret selv? Er ej avbildet sånn i WEBshoppen..
Brukes orig. BTR?
Ikke no superexpert jeg, men er det non fordel alls med den store turbon? Blir vel bare mer lag, och laddet kommer vel först lite högre opp på varvskalan?
Den ska jo bare ladda 1bar..
Lykke til med bygget