tror du det var noe galt med det ene agget som gjorde at effekten blev så mycket mera med holset eller er det skräp??
Vil inte ladda 2bar for att få 500hk i min femma!
Erfarenhet av T60 och T70 aggregat?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Johnny H wrote:Mitt aggregat laddade fullt vid ca 3600-3700 varv.
Inte speciellt dåligt tyckte jag?
Kändes snarare som om laddet kom snabbt på den.
Jag hade för övrigt det lilla avgashuset på min.
Är det snabbare laddtrycksuppbyggnad på HX ellet GT aggregaten??
de låter ju bra.. när jag körde t70´n laddade jag 0,7 samt när jag bytte till gt40´n laddade jag 0,75.. har inte dokumenterat när jag hade fullt ladd mm men det kändes som gt´n kom bra mkt tidigare samtidigt som den gick bra mkt hårdare vid nästan samma ladd..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
-
- Posts: 60
- Joined: 03 Sep 2006, 22:09
Nu har jag handlat en Master Power 60-1 P-trim med .96 turbinhus.
Den skulle egentlig være til min audi 5a, men isteden ble det en reservturbo til Kenneth Olsen som kjører den sorte/orange E30 Turbo`n som er i ekstremdelen av gatebil.
Master poweren gav 550 hk og 610nm på hjulen på 1,4Bar ladd i en M20 2,7spis.
Fullt ladd vid 3400rpm!
Turboen ble brukt hele gatebil rudskogen nå i september og på vålerbanen forrige helg, den tåler ihvertfall lite hårdkörning!
Tidligare ladd enn turbonetics E60 med .81 T4 turbinhus..
Den skulle egentlig være til min audi 5a, men isteden ble det en reservturbo til Kenneth Olsen som kjører den sorte/orange E30 Turbo`n som er i ekstremdelen av gatebil.
Master poweren gav 550 hk og 610nm på hjulen på 1,4Bar ladd i en M20 2,7spis.
Fullt ladd vid 3400rpm!
Turboen ble brukt hele gatebil rudskogen nå i september og på vålerbanen forrige helg, den tåler ihvertfall lite hårdkörning!
Tidligare ladd enn turbonetics E60 med .81 T4 turbinhus..
sundinracing wrote:Nu har jag handlat en Master Power 60-1 P-trim med .96 turbinhus.
Den skulle egentlig være til min audi 5a, men isteden ble det en reservturbo til Kenneth Olsen som kjører den sorte/orange E30 Turbo`n som er i ekstremdelen av gatebil.
Master poweren gav 550 hk og 610nm på hjulen på 1,4Bar ladd i en M20 2,7spis.
Fullt ladd vid 3400rpm!
Turboen ble brukt hele gatebil rudskogen nå i september og på vålerbanen forrige helg, den tåler ihvertfall lite hårdkörning!
Tidligare ladd enn turbonetics E60 med .81 T4 turbinhus..
Var de denna E30?
Isf. Verkade den funka väldigt bra Hängde av de mesta