Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
BMW_320turbo
Posts: 297 Joined: 21 Nov 2005, 18:04
Location: Mariannelund
Post
by BMW_320turbo » 23 Nov 2005, 22:12
Har hört att dom gröna Bosch -968 465cc 3,8bar ska funka finnt. undrar lite om det är 3bar orginal tryck på M20B25 lr hur mycket ligger det på?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 23 Nov 2005, 22:29
Stämmer bra,sådana med höjt tryck från orig 3 bar till 3.5 bar. Då klarar man 450hk.
BMW_320turbo
Posts: 297 Joined: 21 Nov 2005, 18:04
Location: Mariannelund
Post
by BMW_320turbo » 23 Nov 2005, 22:32
Hur höjer man bränsle trycket smidigast då? Trycker man ihop den så höjs det men man vet ju aldrig hur mycket det blir. Går det att testa på något sätt lr finns det någon annan bra men inte för dyr lösning?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 23 Nov 2005, 22:35
Montera en mätare,sen trycker du ihop den tills det är bra.
Eller köper du en justerbar sats av Bäckis för 700kr.
BMW_320turbo
Posts: 297 Joined: 21 Nov 2005, 18:04
Location: Mariannelund
Post
by BMW_320turbo » 23 Nov 2005, 22:39
det kanske skulle vara något. men blir det någon skillad om man trycker ihop den lr om man bygger om?
Flaxis
Posts: 195 Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg
Post
by Flaxis » 24 Nov 2005, 01:51
Bmwandreas wrote: Stämmer bra,sådana med höjt tryck från orig 3 bar till 3.5 bar. Då klarar man 450hk.
Lugn å fin nu...
"Gröna"465cc@3,8bar höj till 4bar och dem lämnar ca 504cc
bara äldre volvos som åkte 3bar som standard...
m.v.h//Flaxis
förvirrad!!!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 24 Nov 2005, 09:00
Jag menade 3 bar med orig bmw regulator.
Vet mycket väl att 465cc är specat vid 3.8 bar:)
Andreas K
Posts: 901 Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd
Post
by Andreas K » 24 Nov 2005, 09:08
hur mycket tryck går de köra dem på?
de är ju frestande att ha 4,5 bar grundtryck + 1,5 bar laddtryck, 6 bar totalt.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 24 Nov 2005, 09:23
Vi har kört 4,5 bar på 2 st, och ca 1,5 bar ladd. 550hk kan man klämma då.
xelerator
Posts: 2604 Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm
Post
by xelerator » 24 Nov 2005, 16:47
frågar då ja inte vet detta, men när de är angivna till 465 cc @ 3.8 bar, hur mycke tål tryck tål spridarna som mest då???
förkortar man inte livslängden drastiskt när man kör med tryck på 4.5 bar + ladd 1.5 bar????
BMW_320turbo
Posts: 297 Joined: 21 Nov 2005, 18:04
Location: Mariannelund
Post
by BMW_320turbo » 24 Nov 2005, 22:10
Det blev ett par gröna Bosch -968. Får nog hem dom nästa vecka
Flaxis
Posts: 195 Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg
Post
by Flaxis » 25 Nov 2005, 02:24
Bmwandreas wrote: Jag menade 3 bar med orig bmw regulator .
Vet mycket väl att 465cc är specat vid 3.8 bar:)
Ahadu menade så...
Gällande spec. Man vet aldrig, även den bäste kan ju ha fel
//Flaxis
förvirrad!!!