Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
makkan_nykvarn

Post by makkan_nykvarn »

fan man kanske skulle satsa på o köpa en ratt o sånt sen fixa lite roliga bilspel :) du köpte bilfan jag tänkte ringa på :) precis när jag skulle titta om den fans kvar så stog de såld :lol: lycka till.. men passa dig.. får inte köra ifrån mig i sommar.. då tappar man ju självkänslan totalt o lägger sig hemma o gråter ett tag :P
kan nås på: 0704786284
Micke johansson

Post by Micke johansson »

makkan_nykvarn wrote:fan man kanske skulle satsa på o köpa en ratt o sånt sen fixa lite roliga bilspel :) du köpte bilfan jag tänkte ringa på :) precis när jag skulle titta om den fans kvar så stog de såld :lol: lycka till.. men passa dig.. får inte köra ifrån mig i sommar.. då tappar man ju självkänslan totalt o lägger sig hemma o gråter ett tag :P

Tycker jag du borde göra :) sjukt roligt tidsfördriv i vinter iaf :)
Jo jag va snabb som såg annonsen tror det va bror som skicka sms sen drog jag hem direkt :)
Vad bygger du på då :) jag får ju endast köra 16 sec :) peppe ska få tukta några repor då får vi ju se :) mvh
Joachim

Post by Joachim »

Hemsö danne wrote:
Vart har du köpt dom blå eloxerade muttrar/skruvarna?

här är en annan
http://www.tastynuts.com/site/frameset.htm
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
makkan_nykvarn

Post by makkan_nykvarn »

haha ja kan behövas när d inte finns någon snö :) haha jo jag märkte det :) bygger på e30 touring.. går sakta men äntligen får jag börja på riktigt då gamla skulder är betalade :P så motorn ska lyftas ur nästa vecka o ska in me motorn i lägenheten o skruva isär..skönt o sitta hemma ju 8)
kan nås på: 0704786284
Micke johansson

En arg bil står och väntar.
Image

Byggde nytt fäste för batteri gammla hade Rostat bort.Ska bara köpa julabox nu tillbåtar:)
Image

Hitttade lite mer rost ? konstigt jag som köpte en nylakad och fräsch bil.
Image

ja mena ? vad händer om man kliver av på strippen fjärdern kommer upp i skuffen.
Image

Skuffen ska få färg efter all rost lagning :) onödigt me hjulbalja ju ?:)
Image

Älskade Bror lånar ut sitt soppa system , ska köpa av han det senare.
Image

Kanske inte gladaste Ägaren För tillfället.
Image
Fotade lite godis så jag blev glad i gen :)
Image
Roligt att ta fina bilder.
Image
:)
Image

Gör det behagligt i garaget blåser mycket luft! :)
Image

Snygg ppf dump.
Image

Snygg ventilkåpa med fina skruvar.
Image

Hinner nog med mer saker i morgon lite har jag gjort iaf .Trevlighelg !
kopi

Post by kopi »

säger samma sak här som på sävar,

jäkligt najs!!! :D
peppe
Moderator

Post by peppe »

Bra Micke du är ju en gud.

Imrogon ska vi ta lite rostlagning, är som sagt lite för bakis idag. Jävla Marcus som lura oss ända ned till västerås för att hämta denna skit bil.

Jävlar mer rostig än vad min oranga var.
blueserik

Post by blueserik »

fy fan vad grannt bygge. var har du fått tag i skruvarna på ventilkåpan?

MVH Erik
Micke johansson

Tackar kul att du gillar det , det är moppe styling skruvar , kan nog din lokala moped handlare ta hem,det är bara alu så man får sätta dom där man inte ska dra så hårt. mvh
blueserik

Post by blueserik »

tackar för det. måste säga de en gång till. grymt snygg bygge alltså. Sjukt avundsjuk på din kompetens.
seemoore

Post by seemoore »

Micke johansson wrote:Tackar kul att du gillar det , det är moppe styling skruvar , kan nog din lokala moped handlare ta hem,det är bara alu så man får sätta dom där man inte ska dra så hårt. mvh

"moppe styling skruvar" på en 500hk maskin känns ju sådär :roll:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Jaha, det är alltså fel på skruvsen för att ändamålet för andvändning i grund och botten var till en moped.. Då blev det genast fel på en 500hk maskin?
Storås

Post by Storås »

peppe wrote:Jaha, det är alltså fel på skruvsen för att ändamålet för andvändning i grund och botten var till en moped.. Då blev det genast fel på en 500hk maskin?

Aa visst menar det jag med.. en skruv är en skruv, är ju inte så blodigt på en ventilkåpa heller
Micke johansson

seemoore wrote:
Micke johansson wrote:Tackar kul att du gillar det , det är moppe styling skruvar , kan nog din lokala moped handlare ta hem,det är bara alu så man får sätta dom där man inte ska dra så hårt. mvh

"moppe styling skruvar" på en 500hk maskin känns ju sådär :roll:

Säg mig då ? vad andvänder limmet för skruvar ? på s50in han hade , han måste ju vara dumm i huvet eftersom det va 1000hk dubbelt så mycket.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

peppe wrote:Jaha, det är alltså fel på skruvsen för att ändamålet för andvändning i grund och botten var till en moped.. Då blev det genast fel på en 500hk maskin?

Mohahahah.

Skitfina alumutter och bult finns att få från moppe/motorcyklar. För att hålla fast saker fungerar dom alldeles utmärkt.
seemoore

Post by seemoore »

om du tolkade det ja skrev som att du är dum i huvudet ber ja om ursäkt.. då förstod du mig fel..

precis som bäckis säger så går dom bultarna fint att använda till tex en ventilkåpa, men vet att skruvarna inte håller nån hög kvalitet, och det kanske du också vet? du har säkert dragit sönder nån skruv, därför gillar ja inte skruven occh tycker dom passar bäst på tex en moped..

men men.. huvudsaken är att ja får påpeka att du inte är dum i huvudet, det var aldrig min tanke.. resten är en fråga om smak..
Jonas_Linder

Post by Jonas_Linder »

Fina skruvar/muttrar, värdelös hållfasthet och är dock inte värt pengarna enligt mitt tycke. Men du gör ett bra jobb med bilen Micke, Fortsätt så :wink:
Post Reply