Bmw 335 Turbo -88 / Kööken Racing -2/4 *KarossByte* Sida3

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Drullen

Bmw 335 Turbo -88 / Kööken Racing -2/4 *KarossByte* Sida3

Post by Drullen »

Då var de dags för även mej att visa upp vad håller på med i garaget..

Bilen köptes för nån månad sen här på forumet, Då var de lite småkrabb med den.. Ordnades under en kväll och kördes en hel del mil, Gla i gasen som man blev så kunde ja inte hålla händerna i styr från denna bil då de var polaren vi hade hämtat den te, Så ja tjatade lite på han och vips så fanns bilen helt plötsligt i mina ägor :D Den 4växlade lådan byttes till en orginal 5växlad låda precis innan ja köpte den.. Helt perfekt ! Då denna bil var planerad att turbokonventeras redan från dag 1 av polaren..

Nu till bygget

Bilen:
318I Från -88
Rost editon

Motor:
M30B35 BigBlock :D
17000 Mil

Inköpt:
Gröna 465or
Bränslepump - Walbro 255
Komplett 325bakvagn
325 Fjäderben
Huv
Brembo Bromsar & Red Dot Belägg
Dämpare & fjädrar
Styrväxel, Servo från 325an
Bur
Momo Stolar
Fälgar 17" Borbet
Intercooler
Återcirkulerande Dump
Plåt, Golvet
4" Diesel Utblås/Högglans

Skall köpas:
Bussningar fram
Bussningar bak
Silentblocken
Diffbussning
Svart/lack/Golvet
GT37/K27
Grenrörs matrial/Fläns
Höger Framskärm
Intrumet/Flockning
TopplocksBultar
TopplocksPacknig Mls/koppar
Med mera, Med mera.................

Nu till lite bilder, På nerplockning inför rostlagningen..

Bilen innan en skruv åkte väck
Image

Mattan fick åka..
Image

Asfaltsmatta på väg ut..
Image

46mm benen flög snabbt väck..51mm sökes !!
Image

Flintabil, Domkraftfäste.. ??? Dem togs bort för hand utan hjälpmedel, Båda sidorna..
Image

Förarsidan...
Image

Spisen som ska våldtas..
Image

Lite reklam & fälgarna som ska på bilen 16*9"
2st skall riktas, Alla 4 ska blästras & lackas..Förmodligen vita, Gillade Bruzzes vita 9"
Image

Bilen kommer att rostlagas te första hand och chassiet ska ses över med 325ans bakvagn & fjäderben poweflex bussningar etc.. Tänkt regga bilen om de går, Innan motor åker ut och få sej en rejäl översyn med nya lager etc etc sen turbon åker på.. Bilen ska för hoppningsvis vara klar te maj-juni -08 :D :D
Last edited by Drullen on 02 Apr 2008, 17:45, edited 13 times in total.
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
kopi

Post by kopi »

shyst!.

jag hade hål på samma ställen i min 87a. bara spraka till när jag skulle lyfta bilen på tvåpelarlyften. :lol:
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Blir nog nice, m30 är alltid trevligt :)

Skön handstil förresten.
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Drullen

Post by Drullen »

Lite ny på området när de gäller M30, Så frågor kommer att ställas.. Kunde M20in utan te men 325an såldes, Kändes att de var dags att lämna den efter runt 5år och börja på nytt :D

Angående handstilen sau pradar vi lide konstigt denna sian av vårt avlaunga lann :D
Strandholm

Post by Strandholm »

Pimplaren wrote:Blir nog nice, m30 är alltid trevligt :)

Skön handstil förresten.

tror inte han handknallat den där texten. Ser ut som Brooklyn Kid typsnittet eller något väldigt snarlikt som är modifierat.

Är ju deras "märke" i hålan deras så skulle tippa på att det är klistermärke eller en kallikatyr då jag sett det på flertalet av deras bilar i varierande kulörer:]

Kul projekt förövrigt! Lite vädringshål har väll ingen dött av, slipper du använda dig av kupefläkten iaf :)

Känn dig fri att lägga upp bilder i större upplösning dock :oops:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Drullen

Post by Drullen »

Aha ni tänkte på Kööken Racing ? Vi e ett gäng som gillar att breeåka..

Angående bilderna, E ja och uppladdningssidan inte redigt vänner.. Men ja ska försöka lägga upp lite större bilder

Kommer en på bakvagnen som håller på att plockas ner, Och huven ja inhandlade..

Som ja sa så kommer chassiet byggas klart innan spisen får sin uppdatering
Storås

Post by Storås »

Kööken Racing, det är ju volvobilar med där :) tänkte på 16v turbo 740n.. Byggar ZAK nånting eller köper han bara hus ? :D
Drullen

Post by Drullen »

Ja vi bönner här nere i blekinge kallas oss så, Kanske har ni sett kööken filmerna, på youtube och andra ställen.. ?? Zak har ju sin 325KIC, Hannes "Tjuuuren" Nordström sålde 740in och köpte en viss röd ascona b med mer mos i, Helt sjövild bilfan.. Film finns.. Den brukas precis på samma sätt som volvon :D :D :D

Image
Last edited by Drullen on 14 Nov 2007, 20:16, edited 1 time in total.
Strandholm

Post by Strandholm »

ZAK och Boost hängde i #streetracing kanalen förut på quakenet iaf. Så har sett om inte alla filmerna som lagts ut så iallafall dom flesta kööken filmerna. Rätt sevärda faktist :p
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Storås

Post by Storås »

Fränt, vart hittar jag asconafilmen ? :D
Drullen

Post by Drullen »

Youtube !! Filmat bara inne ifrån B00STS14 tror ja Adde heter där... Nog om de, Nu håller vi oss te tråden.. Andra frågor så PMa mej :D

En bild på 325bakvagnen som håller på att plockas ner, och bussningarna ska brännas väck & dit med powerflex beställda på www.streetpower.se tvätt och lack innan återmontering..

Image
The_Alchemyst

Post by The_Alchemyst »

fan va du ryktar me min gammle bakvagn :)
satt de andra bussningar som berget oxå?
dgyldmark

Post by dgyldmark »

StrS wrote:Kööken Racing, det är ju volvobilar med där :) tänkte på 16v turbo 740n.. Byggar ZAK nånting eller köper han bara hus ? :D

Kolla noga på min. I bakrutan mitten längst ner. Jag lovar det är ingen volvo 8)

http://www.youtube.com/watch?v=HXCPH2fDF70
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Drullen wrote:Lite ny på området när de gäller M30, Så frågor kommer att ställas.. Kunde M20in utan te men 325an såldes, Kändes att de var dags att lämna den efter runt 5år och börja på nytt :D

Angående handstilen sau pradar vi lide konstigt denna sian av vårt avlaunga lann :D

Daniel Andersson är du säker på att du kan en m20 utantill? Jag jobbar dagligen med bmw motorer och flertalet andra. Ta inte åt dig något du inte kan med.
Drullen

Post by Drullen »

dgyldmark wrote:
Drullen wrote:Lite ny på området när de gäller M30, Så frågor kommer att ställas.. Kunde M20in utan te men 325an såldes, Kändes att de var dags att lämna den efter runt 5år och börja på nytt :D

Daniel Andersson är du säker på att du kan en m20 utantill? Jag jobbar dagligen med bmw motorer och flertalet andra. Ta inte åt dig något du inte kan med.

Vilka kolvar & stakar, Packningar bultar etc ja kunde använda mej av vid över ladd, För att köra ekonomi.. Got my point Dan Dgyldmark ? M30 vet ja inget sånt om.. Men de kommer med tiden
Grefven

Post by Grefven »

och jag försöker lära mig jänkegrejor nu. förstår vad drullen menar med att man "vet". man har ju läst på en hel del iaf angående m20 och vet vad man bör ha för grejor för att åka lite halvfort för en vettig penning. att man inte är någon ingenjör för det begriper nog de flesta.

man lär så länge man lever. och angånde jänkegrejorna jag tillsammans med en vän försöker sno ihop är en jättejungel med hur många tillverkare som helst på varenda detalj i maskinen så man kan lätt få beslutsångerst. vet att det fanns en tråd här om vippor till m20. det var väl bara ett fabrilat som är aktuellt i stort sett. medans man till cheva SB kan ha en hel bok med olika att välja på.
Kajan

Post by Kajan »

Härligt att se min gammla bil igen...

Lycka till..

Mvh.
E36 Cupé snigel på grenröret edition
E32 Turk edition
Post Reply