Renoverad M5 motor från "Ingemar"

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Braxen

Post by Braxen »

peter wrote:jag blev som tur väl varnad för han i sista sekund. Jag ringde till å "beställde" en 2,7 m20 motor, dagen innan ja skulle hämta den så läste ja på autopowers forum!

Tack för att de finns ibland!

Så då kan man alltså säga att du blåste honom?! :lol:
Henke_325_JKPG

Post by Henke_325_JKPG »

som synd var lästa jag detta dagen efter jag köpte en motor så jag plockade ner motorn efter jag läste detta men det såg faktist bra ut..
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Var allt bytt som han hade sagt?
Muxxor

Post by Muxxor »

Jag var påväg att köpa en motor av honom, men kunde inte få den som jag ville så då sket jag i det...
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Vart faan får han alla motorer ifrån? åker han runt å själ bilarna å plockar rent dom??
Henke_325_JKPG

Post by Henke_325_JKPG »

alla lager och allt såg nytt ut... kan ta bilder på det å lägga upp..
han påtod att han köper delar i hela europa... han skulle ner rill polen nu i nyår å hämta motorer..
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Okej... hmm
Schnitzer

Post by Schnitzer »

Hur gammal är den där Ingemar egentligen? Någon som vet? Har en bekant som blev smått hotad av honom, om jag minns rätt. Han var i alla fall väldigt otrevlig mot honom.

Har varit i samma situation, men inte med någon motor. Det är ju oärligt folk som lurar andra på detta viset. Det är inte helt otroligt att de har en kriminell bakgrund och framför allt en tidig brottskarriär. Börjar alltid med något litet som snatteri och så fortsätter det.

Tyvärr så kostar det mycket att hålla på och krångla med såna här typer. Speciellt om man först har blivit blåst på 26.000 kr. De som inte har något innanför skallbenet ställer oftast till med sånt här samt håller på med kriminella affärer. Man behöver inte vara smart för att förstå att de personerna inte har några pengar. Folk som har skaplig ekonomi samt de som kan se skillnad på rätt och fel brukar oftast inte göra såna här dumheter. Finns i och för sig folk till allt!

Man får ju betala en ansökningsavgift till Kronofogdemyndigheten för att de ska ta upp saken. En jurist kan alltid dra det till tingsrätten (med bevisning), men finns det inget att göra utmätning av så kan man glömma att få några pengar. En sån här person finns säkert redan med i registret med XXXXXX kronor i skuld. I detta usla rättsamhälle så kan alltid såna här idioter härja runt och det slutar bara med att många blir blåsta och får betala pengar till Kronofogden och jurister.

Alltid lätt att vara efterklok, men man ska nog passa sig extra när det handlar om såna summor (och mer) och det är nog bäst att nästan känna den personen som ska utföra arbetet. Eller ha någon kompis som vet vad det är för person.

Kan inte säga så mycket mer än att lider med alla som blir blåsta på detta viset.

//Schnitzer
fulingbusen

Post by fulingbusen »

gissar på ålder runt 55 efter att han har köpt en motor av mig en gång i tiden
spaps

Post by spaps »

Har också köpt en topp av
han en gång men den var i bra skick iaf!
Och inte haft några problem med den!

Men jag förstår inte ni som har blivit lurade av honom
varför klipper ni inte honom?
Det där med att ta till advokat kommer bara att
kosta extra pengar och ni kommer inte bli lyckliga av resultatet
då SVERIGE älskar förbrytare!
Om ni inte är några slagskämpar är
det fortfarande inga probs å klippa en
55 årig gubbe!

Surt för er som blivit lurade =/
Myzkoo

Post by Myzkoo »

Låter som en riktig skitgubbe det här. Har själv varit i kontakt med han via mail ang en M5 3,6 motor. Här är mitt mail jag skickade samt det jag fick som svar från honom.

Hejsan!

Undrar vad du har för pris på en M5 3,6L motor?
Vad ingår till den? Har du växellådan till den
med? Priser?

MVH

Fick detta i svar:
Finns komplett motor 3,6L. pris 36.000:- Växellåda pris 5.000:-

Det är ju 41.000 kr för motor och växellåda! För 45.000kr får man ju en hel bil i halvsunkigt skick.

Skulle er kund få köpa motor och växellåda för 26.000kr? Mycket konstigt måste jag säga. Verkar ju sätta pris efter humör eller nått.

MVH
... För vidare info sätt in 200:- på mitt konto.
Schnitzer

Post by Schnitzer »

Är det samma sluggo tro?

http://www.blocket.se/vi/7034340.htm?ca=7_s

//Schnitzer
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Yep
/Per
a.k.a. Jevlar
Sjöbussen

Post by Sjöbussen »

den jäveln är inte riktig i huvvet han. hade ett mycket trevligt samtal med den mannen för ett tag sen. de sluta med att jag satt å garrva i lurn å han var hög röd.. hehe. skickade även ett mail på en m30b35 som va på blocket förra veckan. men när jag fick svar fatta ja att de va han så jag blåste av de illa kvickt.. men hoppas ni får dit de jävla aset för de är den största jävla idioten ja har talat med.
Fido85

Post by Fido85 »

fan det är jävligt störande att han lurar folk...det vore ju SUPERFINT om han vore ärlig med sina annonser så då tror jag iaf att han skulle sälja som smör eller nåt liknande? eller folk skulle ha förtroende för honom...men om 1 pers har blivit lurad så är ju hela skiten körd för honom
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Nobbe

Post by Nobbe »

Hoppas han blåser nån pizza-bagare från Södertälje eller Skärholmen.. Hoho. Inte för att ja vill att han ska blåsa dom, men då har han nog blåst nån för sissta gången iaf.
JaJsEn

Post by JaJsEn »

Nobbe wrote:Hoppas han blåser nån pizza-bagare från Södertälje eller Skärholmen.. Hoho. Inte för att ja vill att han ska blåsa dom, men då har han nog blåst nån för sissta gången iaf.

nått liknande har tydligen hänt, han ett styggt knivärr i ansiktet nu mera.

fast det har ja bara hört/läst ryktesvägen, så ja kan inte bekrefta det, men de e ju bara att åka o hälsa på han =)

nått nytt spännande i motorn?

mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Post Reply