Idag fick jag min koppling samt modifierat m20 svänghjul.
2 skivig quartermaster med nya lamellskivor passande bmwsplines.
Har beställt massa rördelar så hoppas få gjort en del i helgen.
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:53, edited 1 time in total.
9.8kg väger koppling inkl lättat m20 svänghjul.
Får även betrakta att massan sitter närmare centrum, vilket ger lägre tröghetsmoment. Så ja gassvaret bör bli fint
Fick den för så otrolig fint pris så vore dum om jag inte köpte .
Får se vilken maskin det blir, beror på om m50 blir såld eller ej.
Jag skall bygga grenrör till m50 och montera m3 plenumet på m50 under helgen/veckan iallafall. Fick rördelar av PPF för dryga 40kg idag =).
Idag har jag rivit s50b32:an. Ett vevlager var kasst men i övrigt var den i mycket fint skick. Märker att den är en väldigt potent maskin när man monterar isär den iallafall. Monterade sedan ihop den som tom maskin.
Japp kommer plugga vanosen, enklast så.
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte vad som riktigt skiljer dem åt.
Så nån som vet får gärna fylla i. Lär iallafall bli trevlig motorn å puttra omkring på gatan
Byggde nästan färdigt ett grenrör till m50 nu. Så nu kan man gömma en PT76gts med org lutningen. Några helsvetsar kvar bara.
S50 skall få ett toppmonterat grenrör.
Sedan så provmonterade jag m3 spjällen med pleneum.
Lite tajt mot bromsservot men det funkar fint.
Tackar! Jo det blir org lutning för m50, en del ev köpare av motorn vill ha den med grenrör och insug så lika bra å fixa det då.
Allt jobb för annan lutning lägger jag inte energi på om inte jag skall ha den själv för det är så mycket extra jobb.