bmw 2300 GL
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Henke_mellerud
salmon wrote:Henke_mellerud wrote:Vad fan har du gjort på armen ?
just a flechwound,,
är det ingen som har nå bra tips över tändning?? vill andvända fördelaren jag har
För att göra det billigt skulle jag bara skaffa en fördelare med inbyggd hallgivare och en skiva med 6 luckor i. Sedan tar du ett vanligt Bosch tändsteg från Vilken gammal Volvo som helst och behåller spolen du har nu. Då har du en enkel fast tändning.
johankihl wrote:salmon wrote:Henke_mellerud wrote:Vad fan har du gjort på armen ?
just a flechwound,,
är det ingen som har nå bra tips över tändning?? vill andvända fördelaren jag har
För att göra det billigt skulle jag bara skaffa en fördelare med inbyggd hallgivare och en skiva med 6 luckor i. Sedan tar du ett vanligt Bosch tändsteg från Vilken gammal Volvo som helst och behåller spolen du har nu. Då har du en enkel fast tändning.
okay det låter bra, har varit inne på nå liknande, men vad heter givaren som jag har i min fördelare nu???
"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
salmon wrote:johankihl wrote:salmon wrote:Henke_mellerud wrote:Vad fan har du gjort på armen ?
just a flechwound,,
okay det låter bra, har varit inne på nå liknande, men vad heter givaren som jag har i min fördelare nu???
Är det med 6 piggar? isf är det en induktiv
wuffee wrote:jag förstår inte varför du måste bygga om fördelaren? För att du sätter på förgasare?
Mvh
Uffe
har haft fördelaren på kamen tidigare.
ok då är det en induktiv jag har, men är det då bara att koppla ett tändsteg till den? typ ett sådant som sitter orginal på gamla systemet l-jetronik eller vad det nu hette??
jag kan ingenting om motor elektronik därför knäppa frågor
"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
jag kan inte heller något om den där biten ..
Men, jag trode du haft i blocket innan också.. men men..
Fördelare i blocket är ju bra mycket smidigare.. jag bygger om mitt 2.5 block för blockfördelare också..
Dock har jag en 2.3 topp som ej haft fördelare, hoppas de inte blirn ågra bekymmer..
Mvh
Uffe
Men, jag trode du haft i blocket innan också.. men men..
Fördelare i blocket är ju bra mycket smidigare.. jag bygger om mitt 2.5 block för blockfördelare också..
Dock har jag en 2.3 topp som ej haft fördelare, hoppas de inte blirn ågra bekymmer..
Mvh
Uffe