det är vinter nu, det är bara och riv ned aktern=)Zwofurti wrote:det hade vi kunnat göra om jag hade orkat ta ner skiten..=)salmon wrote:jag har powerflex, vi kan byta så jag får alu,, du som är så finkänslig,, min bil viner som fan överalt ändå=)Zwofurti wrote:Vettifan, är innan det hette nuke..
dom är i alu, kvalitet vet jag inte.. viner som satan gör det dock, satsa hellre på delrin..
Svarva egna silentblocks
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
körde åxå med alubussningar när jag använde e30 bakvagn från tor joki, är väl han som har "nuke performance" numera? jag slipade ur alu bussningarna med roterande fil och jag var skitnöjd, alltså varken jag eller polarna reagerade på diverse oljud pga stum monterat(hade iofs std bärarmsbussningar) & gjorde samma sak när ja monterade m5 bakvagn.. inga probs me missljud så beror nog på hur känslig man är men ja märkte inte ett skit extra ljudmässigt. kanske var din diff som var lite risig?Zwofurti wrote:Vettifan, är innan det hette nuke..
dom är i alu, kvalitet vet jag inte.. viner som satan gör det dock, satsa hellre på delrin..
eller så är det ja som e lite skadad, inte helt omöjligt

mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Du får helt enkelt plugga lite ritningsläsningSebastianV wrote:tycker dock att det saknas mått på ritningen och sen så tycker jag att det är konstigt att diametern på halvorna är olika, 57,7 och 58,1.....

Dock köper jag att totallängden på ritning 1 saknas.
Men diametern är rätt, på ritning 1 är diametern påverkad av urskärningarna...
/Mvh Danne
Håller med Sebastian V.DanneE wrote:Du får helt enkelt plugga lite ritningsläsningSebastianV wrote:tycker dock att det saknas mått på ritningen och sen så tycker jag att det är konstigt att diametern på halvorna är olika, 57,7 och 58,1.....
Undrar vem som behöver plugga ritningsläsning egentligen, trode först ett det var en 0,2 fas runt och att måttet var satt i fasen, men nu när du säger det är det ju urskärningarna som måttet sitter på.
Kan snida ihop en pappersritning i PDF om intresse finns. Men då måste ja ha alla mått som sagt.
detta ser ju skitbra ut grabbar
..
Skulle va riktigt nice om alla bussningar kom med mått så skulle man kunna lägga detta som en FAQ tråd..
karel:
har du mått på bussningarna du CADat upp får du gärna lägga upp dem med mått också, som nobbe gjort tex..
om du vill dvs
..
ingen som har framvagnsbussningar, växellådsbussningar, samt bakre länkarmsbussningar att bidra med också??
detta kan bli början till en väghållningstråd

Skulle va riktigt nice om alla bussningar kom med mått så skulle man kunna lägga detta som en FAQ tråd..
karel:
har du mått på bussningarna du CADat upp får du gärna lägga upp dem med mått också, som nobbe gjort tex..
om du vill dvs

ingen som har framvagnsbussningar, växellådsbussningar, samt bakre länkarmsbussningar att bidra med också??

Egentligen så räcker det ju med en databas som alla kan lägga upp solider på om dom vill så slipper man extra-jobbet med att göra papersritningar.xelerator wrote:detta ser ju skitbra ut grabbar..
karel:
om du vill dvs..
Iof går det fort om man kör automatsik måttsättning, men ändå mer jobb med pappersritning än solid. Fast iof kan de va så att ja tycker de för at ja inte är så säker på CAD oxå.
- Strandholm
du e fan en bra människa nobbe, e du glad hjälper du till å eru lack så kan man sitta och garva åt dina kommentarerNobbe wrote:Inga problem för mig! Barar jag vaknat på rätt sida samt att det är grejer som inte är värda ett skit så delar jag med mig.M-man wrote:Generöst att folk kan dela med sig av ritningar..
Mao, fråga mig rätt dag så hjälper jag till.

kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
xelerator wrote:detta ser ju skitbra ut grabbar..
karel:
om du vill dvs..
Jo de skulle ja kunna göra.. ska rita in framvagnsbussning vilke dag som hels samt v-låds bussning
ingen som har bärarmsbussningar bak? skulle behövt då mina håller på att torka ihop.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- SebastianV
Mjo, när jag ser på nobbes ritning så ser jag vad du menar, men det var lite otydligre på din bara.DanneE wrote:Du får helt enkelt plugga lite ritningsläsningSebastianV wrote:tycker dock att det saknas mått på ritningen och sen så tycker jag att det är konstigt att diametern på halvorna är olika, 57,7 och 58,1.....
Får tacka så hemskt mycket för alla ritningar, nu få vi se vad jag kan smida ihop av dessa, dom blir troligtvis i mässing..