Svarva egna silentblocks

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

salmon

Post by salmon »

Zwofurti wrote:
salmon wrote:
Zwofurti wrote:Vettifan, är innan det hette nuke..

dom är i alu, kvalitet vet jag inte.. viner som satan gör det dock, satsa hellre på delrin..
jag har powerflex, vi kan byta så jag får alu,, du som är så finkänslig,, min bil viner som fan överalt ändå=)
det hade vi kunnat göra om jag hade orkat ta ner skiten..=)
det är vinter nu, det är bara och riv ned aktern=)
"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Fear This

Post by Fear This »

Zwofurti wrote:Vettifan, är innan det hette nuke..

dom är i alu, kvalitet vet jag inte.. viner som satan gör det dock, satsa hellre på delrin..
körde åxå med alubussningar när jag använde e30 bakvagn från tor joki, är väl han som har "nuke performance" numera? jag slipade ur alu bussningarna med roterande fil och jag var skitnöjd, alltså varken jag eller polarna reagerade på diverse oljud pga stum monterat(hade iofs std bärarmsbussningar) & gjorde samma sak när ja monterade m5 bakvagn.. inga probs me missljud så beror nog på hur känslig man är men ja märkte inte ett skit extra ljudmässigt. kanske var din diff som var lite risig?
eller så är det ja som e lite skadad, inte helt omöjligt :lol:
mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
DanneE

Post by DanneE »

SebastianV wrote:tycker dock att det saknas mått på ritningen och sen så tycker jag att det är konstigt att diametern på halvorna är olika, 57,7 och 58,1.....
Du får helt enkelt plugga lite ritningsläsning :)

Dock köper jag att totallängden på ritning 1 saknas.

Men diametern är rätt, på ritning 1 är diametern påverkad av urskärningarna...
/Mvh Danne
Karel021

Post by Karel021 »

Här har du mina som ja har ritat upp :)

motor:
Image

diffen:
Image

silentblock:
Image
Nobbe

Post by Nobbe »

DanneE wrote:
SebastianV wrote:tycker dock att det saknas mått på ritningen och sen så tycker jag att det är konstigt att diametern på halvorna är olika, 57,7 och 58,1.....

Håller med Sebastian V.
Undrar vem som behöver plugga ritningsläsning egentligen, trode först ett det var en 0,2 fas runt och att måttet var satt i fasen, men nu när du säger det är det ju urskärningarna som måttet sitter på.

Kan snida ihop en pappersritning i PDF om intresse finns. Men då måste ja ha alla mått som sagt.
Nobbe

Post by Nobbe »

En snabbis:

Image
Image

Image
Image
xelerator

Post by xelerator »

detta ser ju skitbra ut grabbar :wink: ..

Skulle va riktigt nice om alla bussningar kom med mått så skulle man kunna lägga detta som en FAQ tråd..

karel:
har du mått på bussningarna du CADat upp får du gärna lägga upp dem med mått också, som nobbe gjort tex..
om du vill dvs :wink:..

ingen som har framvagnsbussningar, växellådsbussningar, samt bakre länkarmsbussningar att bidra med också??

detta kan bli början till en väghållningstråd 8)
Nobbe

Post by Nobbe »

xelerator wrote:detta ser ju skitbra ut grabbar :wink: ..

Skulle va riktigt nice om alla bussningar kom med mått så skulle man kunna lägga detta som en FAQ tråd..

karel:
har du mått på bussningarna du CADat upp får du gärna lägga upp dem med mått också, som nobbe gjort tex..

ingen som har framvagnsbussningar, växellådsbussningar, samt bakre länkarmsbussningar att bidra med också??

Egentligen så räcker det ju med en databas som alla kan lägga upp solider på om dom vill så slipper man extra-jobbet med att göra papersritningar.

Iof går det fort om man kör automatsik måttsättning, men ändå mer jobb med pappersritning än solid. Fast iof kan de va så att ja tycker de för at ja inte är så säker på CAD oxå.
Strandholm

Post by Strandholm »

xelerator wrote: detta kan bli början till en väghållningstråd 8)

Sätt gärna ihop en FAQ Väghållningstråd! :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
M-man

Post by M-man »

Generöst att folk kan dela med sig av ritningar..
Nobbe

Post by Nobbe »

M-man wrote:Generöst att folk kan dela med sig av ritningar..
Inga problem för mig! Barar jag vaknat på rätt sida samt att det är grejer som inte är värda ett skit så delar jag med mig.

Mao, fråga mig rätt dag så hjälper jag till.
Fear This

Post by Fear This »

Nobbe wrote:
M-man wrote:Generöst att folk kan dela med sig av ritningar..
Inga problem för mig! Barar jag vaknat på rätt sida samt att det är grejer som inte är värda ett skit så delar jag med mig.

Mao, fråga mig rätt dag så hjälper jag till.
du e fan en bra människa nobbe, e du glad hjälper du till å eru lack så kan man sitta och garva åt dina kommentarer 8)
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Karel021

Post by Karel021 »

xelerator wrote:detta ser ju skitbra ut grabbar :wink: ..

karel:

Jo de skulle ja kunna göra.. ska rita in framvagnsbussning vilke dag som hels samt v-låds bussning
flp

Post by flp »

ingen som har bärarmsbussningar bak? skulle behövt då mina håller på att torka ihop.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Nobbe

Post by Nobbe »

Hmm..äre samma mått på silentblocken till e28 som e30?
SebastianV

Post by SebastianV »

DanneE wrote:

Mjo, när jag ser på nobbes ritning så ser jag vad du menar, men det var lite otydligre på din bara.

Får tacka så hemskt mycket för alla ritningar, nu få vi se vad jag kan smida ihop av dessa, dom blir troligtvis i mässing..
Crille74

Post by Crille74 »

Ingen som har ritning att lägga upp på bärarmsbussningarna bak :D
Locked