Volvo 244 M50 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Andreas K

Post by Andreas K »

Även om de låter dumt så pratade en kompis med en gubbe som åker rallycross i div 1 sedan många år fast inte på så hög nivå och han säger att de är hyfsat vanligt med svetsade drivaxlar, fast då svetsar använder man en hylsa med slitsar så de blir mycket svets. Fast de håller inte för evigt då men rallycross starter är ju ganska så brutala.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Andreas K wrote:Även om de låter dumt så pratade en kompis med en gubbe som åker rallycross i div 1 sedan många år fast inte på så hög nivå och han säger att de är hyfsat vanligt med svetsade drivaxlar, fast då svetsar använder man en hylsa med slitsar så de blir mycket svets. Fast de håller inte för evigt då men rallycross starter är ju ganska så brutala.
Det var det galnaste jag har hört, jag sätter imot att det håller 1 vettig start med en vässad gat bil med däck.
Andreas K

Post by Andreas K »

peppe wrote:
Andreas K wrote:Även om de låter dumt så pratade en kompis med en gubbe som åker rallycross i div 1 sedan många år fast inte på så hög nivå och han säger att de är hyfsat vanligt med svetsade drivaxlar, fast då svetsar använder man en hylsa med slitsar så de blir mycket svets. Fast de håller inte för evigt då men rallycross starter är ju ganska så brutala.
Det var det galnaste jag har hört, jag sätter imot att det håller 1 vettig start med en vässad gat bil med däck.
Visst låter de knäppt. Men så sa han och har kört rallycross i väldigt många år, därmot sa han att de går sönder ibland men inte så ofta. Dom är kanske nöjda om de håller 3 tävlingar eller så. Sen så är de ju mindre vridmoment per hjul i en 4 hjulsdriven bil än en med 2 så de kan ju inverka.
CorsaManiac

Post by CorsaManiac »

wonderboy wrote:Hej

Peppe: jag har mkt som är gjort i vedbon,men svetsa ihop drivaxlar och tro att det ska hålla är som att tro på jultomten :lol:

Mvh Christer
Då tycker jag du ska ta å förklara varför mina drivaxlar hållt i 2 år :wink:
wonderboy

Post by wonderboy »

Hej

Den enda logiska förklaringen jag har är att du är tomten :lol:
självklart så kan allt funka,finns ju en massa saker som kan funka för vissa och för andra så går det sönder innan man kommit av garage uppfarten,men jag hade inte lust att testa om det höll,utan köpte riktiga saker direkt så man kan lägga energin på andra saker.

Mvh Christer
reparerar alla slags motorcross motorer 2t+4t renoverar även stötdämpare fram&bak men endast kyb&showa bygger även om för din vikt och åkstil.0707 596983 Christer karlsson
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Är man riktigt lurig så gör man som en här nere, han har kortat och skarvat axlarna med en krymphylsa.
Allt noggrannt uträknat med hjälp av kunskapen på SAAB flyg i Linköping där han jobbar.
Förbandet skulle tydligen mer än väl klara det maximala vridmoment han tror sig få ur sin motor, Ford smallblock V8.

Så bli inte förvånad för nånting.
/Per
a.k.a. Jevlar
John

Post by John »

Haha, det är bara för kul.
Vadå sluta vägra Volvo.

Så mkt godis på en 240 har man nog aldrig sett ;)
Varför inte bara byta till en BMW? Sleeper inspererat?
Flaxis

Post by Flaxis »

HELRÄTT kombination utav motor/kaross...
//Flaxis
förvirrad!!!
wonderboy

Post by wonderboy »

Hej

John:Den går att bes :wink: skulle gärna haft en e30 med alla mina delar i men det blev en 240 och det verkar ju reta många :lol: nä jag skämtar bara det skulle bli en ekonomi sleeper budgeten var satt till 30000 men så köpte jag autronic smc och sen sket det sej,ångrar inte autronic för det var det bästa jag gjort men budgeten är sprängd med ca 100000 :D

Mvh Christer
reparerar alla slags motorcross motorer 2t+4t renoverar även stötdämpare fram&bak men endast kyb&showa bygger även om för din vikt och åkstil.0707 596983 Christer karlsson
Jonis

Post by Jonis »

haha, så christer har en gammal tråd här...!
synd att han har snubblat in på tvåhjuligt istället..! :wink:
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263

http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj :)
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Storås

Post by Storås »

Klockrent 8)
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
wonderboy

Post by wonderboy »

Jaha nu är det nya tag med bilen,försökte sälja den men inget intresse så jag satsar på att bli 150år istället och skjuter på dom andra projekten och gör färdigt bilen först.
Post Reply