M20 B25 Topp

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Post Reply
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

M20 B25 Topp

Post by Persson »

Har en m20 b25 topp som är helrenoverad, planad, mirafrästa säten, slipade ventiler, nya ventiltätningar. Tyvär inte svetsad så de bör göras.
Ingen kam eller vippor medföljer.

5000kr

0734-146046

//Fredrik
User avatar
jonson
Posts: 8
Joined: 02 Oct 2007, 19:18
Location: linköping

dyrt

Post by jonson »

DYRT
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

köp nån annan då sorry för ot
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, billigt.

M20B25 topp, kostar minst 3000. Mirafräsning, ca 1500. Planfräsning 5-800kr. Ventiltätningar och renoveringsslipade ventiler osv.
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

Nu sitter det en fräsch orginalkam och fina febivippor i toppen till samma pris som tidigare. 5000:-


//Fredrik
User avatar
splatter
Posts: 147
Joined: 12 Jan 2007, 23:46
Location: danmark aalborg

Post by splatter »

Mirafräsning????
hvad er det? :oops:
if you don't like my drift call. 1-800-eat-shit
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

splatter wrote:Mirafräsning????
hvad er det? :oops:


"Frästa ventilsäten"
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
splatter
Posts: 147
Joined: 12 Jan 2007, 23:46
Location: danmark aalborg

Post by splatter »

ahh okay altså i 3 vinkler ellerhur?
if you don't like my drift call. 1-800-eat-shit
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

Man kan i princip alltid säga att ett säte har tre vinklar. Innerreducering(efter tätytan ner mot kanalen), tätyta och ytterreducering(efter tätytan ut mot förbränningsrummet).
Det man kan göra med miran är att anting återställer man till orginal eller så kör man med ett "racestål" som bl.a minskar tätytans bredd till t.e.x 1mm istället för 1,5mm som det är orginal på insug plus att inner/ytterreducering får en radie istället för att vara rät.

Hoppas ni förstod vad jag menade.

På den här toppen är det fräst orginalsäten. "racesäten" kan ordnas mot tillägg.

//Fredrik
Post Reply