Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 28 Jan 2006, 13:32
Är det 270hk i gamla 540maskinen som satt monterad i e34an?
Vad är det för kompressionsförhållande?
nåt som e klent på dom?
Mvh Nicke Blom
Johnny H
Posts: 214 Joined: 18 Dec 2005, 11:39
Location: Köpmanholmen
Post
by Johnny H » 28 Jan 2006, 13:34
286hk ska det väl ändå vara??
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 28 Jan 2006, 17:26
286 hk är det
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 29 Jan 2006, 09:03
286hk + 1bars laddtryck dryga 500hk
Mvh Nicke Blom
Johnny H
Posts: 214 Joined: 18 Dec 2005, 11:39
Location: Köpmanholmen
Post
by Johnny H » 29 Jan 2006, 12:28
Blir antagligen ännu mer än så!
Sen pillar du ner en sån motor i en LÄTT bil.
Ripper
Posts: 1196 Joined: 25 Nov 2005, 21:50
Post
by Ripper » 29 Jan 2006, 14:06
Johnny H wrote: Blir antagligen ännu mer än så!
Sen pillar du ner en sån motor i en LÄTT bil.
Med risk för dum viktfördelning=)
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 29 Jan 2006, 14:28
det är inga problem med viktfördelning.
kan ju lägga vikten vart man vill.
Mvh Nicke Blom
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 29 Jan 2006, 14:29
Ripper wrote: Johnny H wrote: Blir antagligen ännu mer än så!
Sen pillar du ner en sån motor i en LÄTT bil.
Med risk för dum viktfördelning=)
BMW V8 väger bara 140kg det är inte mkt mer än m20b25
så det är en perfekt motor att slänga i där
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
JimmyA
Posts: 1589 Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba
Post
by JimmyA » 29 Jan 2006, 14:35
Nicke Blom wrote: 286hk + 1bars laddtryck dryga 500hk
frågan är om det går att ladda så mkt iom alublocket
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 29 Jan 2006, 18:22
Hörde talas om att du hade köpt ett fint chassie
Den motorn skulle vara helrätt där...
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 29 Jan 2006, 20:19
Ja det skulle få en och annan att lyfta på ögonbryna
en m50 finns redan turbomatad i mitt garage.
Mvh Nicke Blom
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 29 Jan 2006, 22:46
Den måste fodras med stålfoder.
Annars en fin maskin
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 29 Jan 2006, 22:49
Bmwandreas wrote: Den måste fodras med stålfoder. Annars en fin maskin
Vad kostar det? Hur mkt kan man ladda sen?
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 Jan 2006, 09:15
Skulle tippa på ca 20000kr.
Sen vet jag inte vad det håller för.
NP
Posts: 28 Joined: 22 Jan 2006, 12:12
Contact:
Post
by NP » 31 Jan 2006, 22:12
Å gängorna till topplocksbultarna
Simon__
Posts: 67 Joined: 20 Nov 2005, 14:12
Location: Sala
Post
by Simon__ » 01 Feb 2006, 19:26
Det låg ett sånt block hos Engson motor när jag praoade där i höstas, jag tror att det var en sån i alla fall, det kan iofs vara en m5 motor också, det var i alla fall en alu v8 som det stod bmw på såg ingen beteckning.
Den var uppborrad och skulle ha foder.
Och blocket var väldigt lätt, man kunde ta lyfta det med en hand.
BMW über alles.
John
Posts: 92 Joined: 21 Nov 2005, 18:09
Location: Stockholm
Post
by John » 01 Feb 2006, 21:43
540is verkar ju inte ha några problem med sina 500+ hk.