Bmw e30 320/325i m-tech 2. (turbo)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bmw e30 320/325i m-tech 2. (turbo)
Dags för en liten projekt tråd om min bmw 320i.
har en kompis som åker bmw o har hjälpt honom o bygga lite på hans bil så blev jag mera o mera sugen på att köpa bmw själv. innan det har det bara vart volvo och audi i mitt huvud.
Såg den här bilen ståendes på en tomt när jag var och köpte bildelar så jag stannade och frågade om bilen var till salu och det var den. var en 59.årig gubbe som ägde den och hade köpt bilen till sin son men sen blev det inget av det. Så jag fick köpa den av honom.
Bilen är en bmw e30 320i med en 325 motor.
M-technic 2 kjolar och skinninredning.
Motorn är utbytt till en m20b25.
Det som ska göras med bilen är:
turbo konvertering.
litet ljudbygge.
sportstolar.
Lackering.
sen kommer det säkert flera saker på önskelistan.
uppdateringar kommer allt eftersom.
Precis efter första tvätten.
Bilen var riktigt grisig och skitig innuti.
mera bilder kommer imorgon.
har en kompis som åker bmw o har hjälpt honom o bygga lite på hans bil så blev jag mera o mera sugen på att köpa bmw själv. innan det har det bara vart volvo och audi i mitt huvud.
Såg den här bilen ståendes på en tomt när jag var och köpte bildelar så jag stannade och frågade om bilen var till salu och det var den. var en 59.årig gubbe som ägde den och hade köpt bilen till sin son men sen blev det inget av det. Så jag fick köpa den av honom.
Bilen är en bmw e30 320i med en 325 motor.
M-technic 2 kjolar och skinninredning.
Motorn är utbytt till en m20b25.
Det som ska göras med bilen är:
turbo konvertering.
litet ljudbygge.
sportstolar.
Lackering.
sen kommer det säkert flera saker på önskelistan.
uppdateringar kommer allt eftersom.
Precis efter första tvätten.
Bilen var riktigt grisig och skitig innuti.
mera bilder kommer imorgon.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
ja han som ägde den innan mig hade kapat av den för han tyckte att den skrapade i för mycket. så han tog en såg och sågade av den bara.. men den är ihop plastad nu. så ska lägga upp bilder på det sen tänkte jag.
Ingen som har Turbo, Spridare som går att använda till en snik konvertering? och gärna en 535 lmm med 320 el?
Ingen som har Turbo, Spridare som går att använda till en snik konvertering? och gärna en 535 lmm med 320 el?
balobas wrote:de ser ut som de har smugit dit en orginalfångare bak
Det där är ingen M-tech II bil...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Ehhmm? va?
Så länge bilen inte rullade ut från tillverkningsbandet med M-tech II i utrustningslistan så är det ju ingen M-tech II.. eller hur
Så vitt jag kan se har bilen bara eftermonterad M-tech Ii front sidokjolar och yttre dörrpaneler.
Resten finns ju inte där.
Inredningen är ju inte heller M-tech II, ratt, backspegel, stolar mm.
Enklast att kolla om bilen är en äkta M-tech II eller en wannabe är innertaket, det är sällan folk byter det.
M-tech II har ett mycket speciellt innertak som är svart och framme vid rutan vid checken är panelen i skinn.
Ex. Bara för man stoppar i en M5 motor i en 525:a så blir det ju ingen M5.. Eller hur
Så länge bilen inte rullade ut från tillverkningsbandet med M-tech II i utrustningslistan så är det ju ingen M-tech II.. eller hur
Så vitt jag kan se har bilen bara eftermonterad M-tech Ii front sidokjolar och yttre dörrpaneler.
Resten finns ju inte där.
Inredningen är ju inte heller M-tech II, ratt, backspegel, stolar mm.
Enklast att kolla om bilen är en äkta M-tech II eller en wannabe är innertaket, det är sällan folk byter det.
M-tech II har ett mycket speciellt innertak som är svart och framme vid rutan vid checken är panelen i skinn.
Ex. Bara för man stoppar i en M5 motor i en 525:a så blir det ju ingen M5.. Eller hur
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
jag har inte ens skrivit att det skulle vara en äkta m-tech2 bil.. men skit samma. det sitter m-tech 2frontspoiler och sidokjolar och vinge på bilen iallafall.
har hittat lite trubogrejer till bilen nu men tänkte kolla med er vad ni tycker sakerna kan vara värt. det är en komplett bil med turbokitt på som består av 16t turbo, grenrör, intercooler ja allting som behövs + toppen är portad och mirafräst och sen sitter det trimkam i den. sachs 999 förstäkt koppling med original 325 lamell, drar olja på 4 och 6 cylinder trasig topplocks packning. kan detta vara värt 10tusen?
bilen ser för övrigt skaplig ut.
har hittat lite trubogrejer till bilen nu men tänkte kolla med er vad ni tycker sakerna kan vara värt. det är en komplett bil med turbokitt på som består av 16t turbo, grenrör, intercooler ja allting som behövs + toppen är portad och mirafräst och sen sitter det trimkam i den. sachs 999 förstäkt koppling med original 325 lamell, drar olja på 4 och 6 cylinder trasig topplocks packning. kan detta vara värt 10tusen?
bilen ser för övrigt skaplig ut.
balobas wrote:ska det kompletteras upp med en tillhörande bakdel? lite kul att de blev ett himla rabalder om det? det såg jag på en oxå gång men man är väl lite fin i kanten? vad va de för färg på bilen, orginal?
Ja självklart ska det det om jag får tag på någon skapligt billig. bilen är mörk lila metallic kanske ni har sett på bilderna. men har ingen aning om färg kod eller något sådant.
Nu i helgen kommer förhoppningsvis alla turbo grejer att hämtas också
Ja självklart ska det det om jag får tag på någon skapligt billig.
vad är skapligt billigt? jag gav 1000 för en som var uppsågad
för dragkrok haha! gick nästan åt lika mycket till för att få
fason på den! la dock igen utblåset i samma veva!
http://tinypic.com/view.php?pic=29cmnfc&s=2
http://tinypic.com/view.php?pic=2w3vn2f&s=2
kolla på schmiedmann.com och realcar annars!
vad är skapligt billigt? jag gav 1000 för en som var uppsågad
för dragkrok haha! gick nästan åt lika mycket till för att få
fason på den! la dock igen utblåset i samma veva!
http://tinypic.com/view.php?pic=29cmnfc&s=2
http://tinypic.com/view.php?pic=2w3vn2f&s=2
kolla på schmiedmann.com och realcar annars!
balobas wrote:Ja självklart ska det det om jag får tag på någon skapligt billig.
vad är skapligt billigt? jag gav 1000 för en som var uppsågad
för dragkrok haha! gick nästan åt lika mycket till för att få
fason på den! la dock igen utblåset i samma veva!
http://tinypic.com/view.php?pic=29cmnfc&s=2
http://tinypic.com/view.php?pic=2w3vn2f&s=2
kolla på schmiedmann.com och realcar annars!
ja då bra fråga vad skapligt billigt är.. inte så viktigt med bakkjolen för mig just nu ändå. tar det när det dyker upp något.
men tack för tipsen ändå.
precis fått en alla turbo grejer nu. det är en helt komplett bil med turbo fast 323 motor. toppen är portad och mira fräst med trimkam och blocket är o-ringat. men den är lite sliten och drar olja på 4 och 6:ans cylinder. och topppackningen har gått.
så frågan är om jag bara ska plocka över turbo o det. eller om man ska ta toppen också? går det och tjänar man något i effekt på det? eftersom det är en 323 topp och jag har 325 på nu.?
Bilder på sakerna kommer imorgon.
MVH//Jonas
så frågan är om jag bara ska plocka över turbo o det. eller om man ska ta toppen också? går det och tjänar man något i effekt på det? eftersom det är en 323 topp och jag har 325 på nu.?
Bilder på sakerna kommer imorgon.
MVH//Jonas