Jag tänkte bygga en lite speciell bränsletank till min E30 och undrar om jag kan köpa earl kopplingar på ppf?
Går det även att skaffa fram skum material som man fyller tanken med om det inte är alltför dyrt?
Tanken är lite speciell med två separata behållare, bara för att man ska kunna fylla den ena med bf95 och den andra med e85, för att vintertid veta att blandningen alltid är 50% av varje.
Separata soppaslangar från båda tankarna och in i ett block från nuke performance så att det blir en soppaslang fram till pumpen.
Har tittat på dalhems sortiment med bränslekopplingar men det är ju svindyrt.
Finns det nån pdf katalog på ppf:s grejor, hittade inga bränslekopplingar på websidan.?
Kanske är genomförbart ändå.
Jag hade tänkt ha två tankar på vardera 36liter, en för bf95 o en e85.
Dessa ska byggas i aluminium o resultatet ska se ut som en enda stor tank som placeras i bagagerummet.
Om jag minskar tankarna till, låt oss säga 30liter, och sätter en 12liters tank mellan dom båda tankarna som får fungera som retur så borde det fortfarande gå. (Räcker väl redigt med 12liters retur?)
Då har jag fortfarande koll på att det ständigt är 50% blandning.
Sen när det är tillräckligt varmt ute så fyller jag båda tankarna med e85 så blir det en miljöbil.
I somras körde jag ca 1000mil med enbart e85, enda som är gjort är att luftvågen är uppspänd, men nu börjar bränslepumpen "sjunga" lite så det är dags att skaffa en grövre variant av pump.
Några tips på annan pump?[/img]