Aleex wrote:Bilen går! Men varför den dog var för att jag inte hade nå fäste till gasvajern. så varje gång jag släppte direkt så dog den. Eftersom jag inte har fäste så kan jag inte ställa tomgången på vajern. Sen så måste jag komma på nått o kolla tänd med tändlamba. Signalkebel till spolen e ju bara o.75 kvadrat. Det fungerar inge bra så. Nån som kan dela med sig som har gjort de? jag har ju vagspolar.
0,75kvadrat, varför skulle inte de funka som signal???
tändkabel från spolen till stiftet funkar,som andreasT skrev
johankihl wrote:Det går även att stroba med klamman runt + kabeln till spolen, helt sjukt att det fungerar men prova det först innan du krånglar med tändkabel.
Okej! Men funkar det med 2.5 kvadratkabel i klamman då?
normalt folk får mindre tid när dom får barn du värkar fått mer:)
kul att det går bra för dig.
hörde att elvis va sugen på att åka en sväng när den va klar haha.
Linus wrote:normalt folk får mindre tid när dom får barn du värkar fått mer:) kul att det går bra för dig. hörde att elvis va sugen på att åka en sväng när den va klar haha.
Jde brukar vara så. Men nu har vi vart två som har jobbat med min bil för att få den klar. (Tysken )Då blir de mer gjort.
Var i garaget i går och idag. Nu är tändningen inställd, elfläkten sitter på plats. Bilen är varmkörd i garaget. Inga läckage mm. Svarar mkt bra på gas, man märker att lättat svänghjul gör sitt.
Det som e kvar är att bygga en liten bit mellan downpipe o avgassystem, så de inte låter så mkt. Sen så ska en polare komma o fixa ventspelet innan jag åker ut o provar bilen.
Provade om kopplingen fungerade med,den högg iallafall.
Nu e jag lite less måste jag säga! Nu e avgassystemet färdig byggt. Men då hör man ett ljud i från toppen. trodde de va ventilspelet som gjorde de. Jag kollade spelet o de ska inte låta så för de spelet.
Så jag hade en polare som var o lyssna idag. Han är nästan säker på att de e en lyftare som e paj.. Fan va jobbigt. Så måste man riva kammar o allt de...
De e sånna här tider som man saknar sin m20. Jag ska fan skaffa m20 igen! Det suger just nu
M3JONAS wrote:Är det inte mekaniska tryckare på S50? Hur kan en sådan börja låta illa om man inte spräckt ett ventilschims?
Jo de e mekaniska. Men om nån går trögt.. Så lär de ju inte funka bra..
Det ska väl gå lätt som fan där...
Och ärligt så tror jag de va nån som va trög när jag monterade de...
Lokalisera var det låter och schimsa så det blir perfekt. Det låter rätt mkt och det bara blir lite fel på S50, det är vår erfarenhet iaf.
Nej, jag tyckte de lät långsökt. men jag rev kammarna i morse. Det var inget fel på kopparna. Så de blir att montera tillbaka kammarna och justera ventilerna så får man hoppas att de blir bra. Annars så vet jag inte.
Idag har jag monterat tillbaka kammar o allt, imorgon tisdag kommer en polare så vi ska justera ventilspelet så får vi se..
Sen en annan sak, vi har fått en ny familje medlem.
Idag kom polaren och ställe i ventilerna åt mig. Alla ventilspel e perfekta. Men de låter fortfarande lika mkt, de tystnar lite när de e varm känns de som, svårt att säga.
Kan de vara oljan? jag har ju bara mineral 15-40w i nu. men de ska ju fan inte göra så de låter så...