Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 28 Jan 2006, 20:33
peppe wrote: När jag kikar på dina bilder så ångrar jag mig att jag inte polerade detta insug jag har nu också
Jo det ser lite mer custom ut
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 28 Jan 2006, 22:29
skurt wrote: peppe wrote: När jag kikar på dina bilder så ångrar jag mig att jag inte polerade detta insug jag har nu också
Jo det ser lite mer custom ut
Jag ville inte repetera mig själv så jag tänkte att orginal ser ju bra ut. Jo tjena
NORMIND
Posts: 192 Joined: 20 Nov 2005, 14:49
Post
by NORMIND » 28 Jan 2006, 22:51
härligt att motorn trillad dit...
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 28 Jan 2006, 23:49
Ser mycket fint ut!
Vill dock höja ett varnande finger över oljereturen. Antar att det inte är pro-gold slang du använt eftersom slang-kopplingarna ser ut att var av standard -AN typ. Den vanliga gummislangen i -AN slangen smälter och snart kommer du ha läckage direkt på grenröret. Med lite oflyt så har du motorbrand innan du hunnit ropa: -kenneth
Jag har en -AN slang för olja till turbon och den blir vääldigt mjuk när man kört en stund och turbon blivit varm.
DelJoJJo
Posts: 327 Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö
Post
by DelJoJJo » 29 Jan 2006, 00:52
Fan svårt å hålla pyllen nere när man ser sånthär =) Stor tumme upp
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 29 Jan 2006, 02:53
Tack för alla positiva komentarer"
Angående returen så är den vanlig AN slang, fungerade i somaras, men den blev varm e klart.. Får hoppas att det håller!
Förhopningsvis så blir det en uppstart imorn
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 29 Jan 2006, 17:10
Blev ingen uppstart idag, strulade lite med downpipen. Den gick i lådan, så ja fick modda lite..
Men lådan e uppe, elen kopplad. Kvar är vatten och tryckrör.
Satsar på uppstart på lördag
m50_micke
Posts: 410 Joined: 20 Nov 2005, 21:16
Location: eskilstuna
Post
by m50_micke » 30 Jan 2006, 20:45
fräänt!! det enda jag kan säga
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 02 Feb 2006, 17:43
Jo man får hoppas att det blir en smärtfri uppstart...
Och att motorn håller hela sommaren...
Lite sugen att bygga M50 så man får se, ev. så blir motorn tillsalu i sommar...
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 04 Feb 2006, 18:22
Nu är den startad...
Startade direkt, ett litet oljeläckage som jag fick fixa annars inga problem.
Imorn ska wg-downpipe byggas sen ska den ut och rulla om allt vill sig väl
xelerator
Posts: 2604 Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm
Post
by xelerator » 04 Feb 2006, 20:36
grattis.. fan va kul att den startade smärtfritt
powerpak
Posts: 228 Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga
Post
by powerpak » 21 Feb 2006, 15:41
Updatera för bövelen!
SoreuQ
Posts: 655 Joined: 20 Nov 2005, 20:28
Location: Kalmar
Contact:
Post
by SoreuQ » 23 Feb 2006, 17:36
powerpak wrote: Updatera för bövelen!
Håller med!
Grymt projekt, lagom puts på grejjerna, precis som det ska vara
Mvh Tommy
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 24 Feb 2006, 11:04
Lugn i stormen...
Har inet så mycket tid med alla övningar i lumpen....
Håller på att prova ny toppackning och lite sådant...
När det kommer något av intresse så kommer uppdateringarna
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 14 Apr 2006, 12:45
Då har man muckat och är en fri man igen
Mer tid och pengar till bilen!
Har inte hunnit göra så mycket än, men fixade iaf anslutning för WGn......