BMW E30 323 M50B25 Turbo
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
-
BMW E30 323 M50B25 Turbo
Ska sälja min projektbil till förmån för annat.
Bilder finns på http://www.zatzy.com/showthread.php?t=280840&highlight
Se inlägg längre ner...
Bilder finns på http://www.zatzy.com/showthread.php?t=280840&highlight
Se inlägg längre ner...
Last edited by Peter_1982 on 23 Sep 2007, 12:40, edited 1 time in total.
-
Nått fel på länken?
Eller måste man bara vara reggad på zandlådan?
Thorbjörn Nilsson
ILiveToRide@gmail.com
ILiveToRide@gmail.com
-
ILiveToRide wrote:Nått fel på länken?
Länken funkar för mig iallafall, men vet inte om man måste vara reggad där, tror inte det dock
Gissningsvis är det väl ingen som vill betala det jag begär, så FÖRMODLIGEN kommer hela bilen plockas ner i delar o säljas separat.
Låter det gå ett tag till dock, men sen kommer en lista med alla prylar upp med pris...
Där är iallafall lite bilder från olika skeden...
-
UPPDATERAT MED BILDER OCH FLER GREJOR!
Alla delar kan skruvas loss o säljas separat.
Dock kommer inte nerskruvningen börja förräns tillräckligt många delar är reserverade.
Turbo Holset HX40 inklusive grenrörsfläns och 3" lindad DP 3000:-
4puckad sinter plus 618 tryckplatta, gått några hundra mil på sin höjd 2500:-
Fuelcell 45liter PPF, komplett med anslutningar från AN till vanlig slangnippel, samt fäste för fästning på plat yta (typ igenlagt golv i skuffen) 2200:-
Soppapump Bosch 984, ny från PPF, pumpat ca 75-100liter bensin, med nippel från M12 till vanlig slangnippel 1200:-
Omsvetsat oljefilterhus med uttag för oljekylning
Oljekylare Setrab
Externt oljefilterhus för Volvofilter
Paketpris 2500:-
Kinaintercooler från KL racing, 3" anslutningar ca 300x600x76 (kan mäta exakt vid intresse)
1200:-
Ställbar BTR med manometer
400:-
Ihopsvetsad fullbur från Gunnarsjö Svets o smide till E30, vid köp kapas den på önskvärda ställen, så får nya ägaren göra skarvrör och hål så den kan bultas. Fästen för 4punktsbälte förarsida finns. BRA passform
1500:- RESERVERAD
Rieger bakspoiler E30, behöver ny lack om man är känslig, vit
1000:-
Något annat som syns på någon bild som du är sugen av så säg till, allt ska bort. Tex fälgar, plåtdelar (dörrar, huv, koffertlucka med stora vingen osv) fjäderben, bromsar, styrleder, bärarmar mm mm
De mindre delarna kan skickas om köparen betalar frakt, de lite större sakerna hämtas på plats i Ljungby om inget annat sägs.
FLER GREJOR OCH BILDER
Motorhuv med rejält tilltagna ventilationshål över luftfilter och downpipe, följer även med huvlås av enklare modell.
Bra om du vill slippa kapa sönder din originalhuv eller nåt...
500:-
Koffertlucka med nån stor orignalvinge på. Rostfri och i bra skick, vit som synes...
700:-
Sidokjolar från E34 tror jag, passar på E30 4dörrars iallafall. Olackade i nån absplast.
Den berömda "is-läppen", hel och fin men behöver omlack...
En bild på bakspoilern som omnämns tidigare i inlägget, smutsig som tusan på bilden, men i övrigt helt okej skick till bruksbil. Alltså ingen showfinish på den...
Har även 4 rostfria dörrar med igenlagd list om någon är intresserad. Syns på bilden med sidokjolarna...
800kr för alla
Har även ett 3" avgassystem till E30 turbo, utan downpipe dock.
Består av (med början framifrån) en 90graders böj, en 30cm lång flexkoppling, rakt rör, en liten rund fullflödes Simonsdämpare, rakt rör, en liten böj, en lite större oval fullflödes Simondämpare sen ett 3,5-4" kromat slutrör från typ mekonomen eller dylikt. 2 eller 3 skarvar tror jag, samt klämmor till dessa medföljer. MYCKET bra skick.
1100:-
Alla delar kan skruvas loss o säljas separat.
Dock kommer inte nerskruvningen börja förräns tillräckligt många delar är reserverade.
Turbo Holset HX40 inklusive grenrörsfläns och 3" lindad DP 3000:-
4puckad sinter plus 618 tryckplatta, gått några hundra mil på sin höjd 2500:-
Fuelcell 45liter PPF, komplett med anslutningar från AN till vanlig slangnippel, samt fäste för fästning på plat yta (typ igenlagt golv i skuffen) 2200:-
Soppapump Bosch 984, ny från PPF, pumpat ca 75-100liter bensin, med nippel från M12 till vanlig slangnippel 1200:-
Omsvetsat oljefilterhus med uttag för oljekylning
Oljekylare Setrab
Externt oljefilterhus för Volvofilter
Paketpris 2500:-
Kinaintercooler från KL racing, 3" anslutningar ca 300x600x76 (kan mäta exakt vid intresse)
1200:-
Ställbar BTR med manometer
400:-
Ihopsvetsad fullbur från Gunnarsjö Svets o smide till E30, vid köp kapas den på önskvärda ställen, så får nya ägaren göra skarvrör och hål så den kan bultas. Fästen för 4punktsbälte förarsida finns. BRA passform
1500:- RESERVERAD
Rieger bakspoiler E30, behöver ny lack om man är känslig, vit
Något annat som syns på någon bild som du är sugen av så säg till, allt ska bort. Tex fälgar, plåtdelar (dörrar, huv, koffertlucka med stora vingen osv) fjäderben, bromsar, styrleder, bärarmar mm mm
De mindre delarna kan skickas om köparen betalar frakt, de lite större sakerna hämtas på plats i Ljungby om inget annat sägs.
FLER GREJOR OCH BILDER
Motorhuv med rejält tilltagna ventilationshål över luftfilter och downpipe, följer även med huvlås av enklare modell.
Bra om du vill slippa kapa sönder din originalhuv eller nåt...
Koffertlucka med nån stor orignalvinge på. Rostfri och i bra skick, vit som synes...
700:-
Sidokjolar från E34 tror jag, passar på E30 4dörrars iallafall. Olackade i nån absplast.
Den berömda "is-läppen", hel och fin men behöver omlack...
En bild på bakspoilern som omnämns tidigare i inlägget, smutsig som tusan på bilden, men i övrigt helt okej skick till bruksbil. Alltså ingen showfinish på den...
Har även 4 rostfria dörrar med igenlagd list om någon är intresserad. Syns på bilden med sidokjolarna...
800kr för alla
Har även ett 3" avgassystem till E30 turbo, utan downpipe dock.
Består av (med början framifrån) en 90graders böj, en 30cm lång flexkoppling, rakt rör, en liten rund fullflödes Simonsdämpare, rakt rör, en liten böj, en lite större oval fullflödes Simondämpare sen ett 3,5-4" kromat slutrör från typ mekonomen eller dylikt. 2 eller 3 skarvar tror jag, samt klämmor till dessa medföljer. MYCKET bra skick.
1100:-
Last edited by Peter_1982 on 13 Oct 2007, 00:44, edited 14 times in total.
-
- Overcharged
-
-
-
-
OBS OBS OBS
Jag kommer vara bortrest med jobb måndag tisdag och onsdag nu och inte ha tillgång till internet.
Ni som redan har kontaktat mig och ska höra av er igen kan smsa mig på 0702165433 så ringer jag upp sen på kvällen.
Till dem det berör,
Motorn, växellåda, koppling, bakvagn, spridare, intercooler, kylfläkt, bälte (bur) kommer vara bortplockat till fredagkväll/lördag.
Jag kommer vara bortrest med jobb måndag tisdag och onsdag nu och inte ha tillgång till internet.
Ni som redan har kontaktat mig och ska höra av er igen kan smsa mig på 0702165433 så ringer jag upp sen på kvällen.
Till dem det berör,
Motorn, växellåda, koppling, bakvagn, spridare, intercooler, kylfläkt, bälte (bur) kommer vara bortplockat till fredagkväll/lördag.
-
Tillbaka framför datorn och uppar med en bild på avgassystemet om någon är intresserad.
Det som finns kvar är
Sprut
Bosch soppapump
Fuelcell med fäste och kopplingar
Intercooler
Bakspoiler
IS-läpp
Avgassystem
Huv
Koffert
Sidokjolar
Dörrar
Dörrsidor kolfiberlook
Turbo Holset HX40 med luftfilter o 3" DP
Tillägg: M535 diff, lamellbromsad 3.07 i utväxling. Tät och i mycket fint skick. Pris 3500:-
Tillägg: Oljetillförsel turbo + oljetryck + oljetemp.
2 st ykopplingar som passar bland annat M50, sitter oljetemp i den ena, och oljetryck och banjokoppling till turbo i den andra. Pressad hydraulslang med skruvkoppling mot turbon. Oljetrycks"fläns" med vinkel och mutter. (lägger upp bild imorrn då jag knappt själv förstår vad jag menar ) Med följer biltemas billiga mätarserie för oljetryck och temp, vita mätartavlor, bra skick. Pris 400kr
Silikonslangar: 1st 90graders 2.5"böj, 2 st raka 3", 1st reducering från 3-2,5", med slangklämmor av olika modeller till samtliga. Bild kommer imorrn. Pris 450kr
Växellåda från E36 325. Gått ca 14000 originalmil och typ 50mil på min E30 turbo (ca 400hk). Gick och växlade fint utan missljud. Pris 1500? kr
Spridarna finns även kvar pga oseriösa köpare...
Det som finns kvar är
Sprut
Bosch soppapump
Fuelcell med fäste och kopplingar
Intercooler
Bakspoiler
IS-läpp
Avgassystem
Huv
Koffert
Sidokjolar
Dörrar
Dörrsidor kolfiberlook
Turbo Holset HX40 med luftfilter o 3" DP
Tillägg: M535 diff, lamellbromsad 3.07 i utväxling. Tät och i mycket fint skick. Pris 3500:-
Tillägg: Oljetillförsel turbo + oljetryck + oljetemp.
2 st ykopplingar som passar bland annat M50, sitter oljetemp i den ena, och oljetryck och banjokoppling till turbo i den andra. Pressad hydraulslang med skruvkoppling mot turbon. Oljetrycks"fläns" med vinkel och mutter. (lägger upp bild imorrn då jag knappt själv förstår vad jag menar ) Med följer biltemas billiga mätarserie för oljetryck och temp, vita mätartavlor, bra skick. Pris 400kr
Silikonslangar: 1st 90graders 2.5"böj, 2 st raka 3", 1st reducering från 3-2,5", med slangklämmor av olika modeller till samtliga. Bild kommer imorrn. Pris 450kr
Växellåda från E36 325. Gått ca 14000 originalmil och typ 50mil på min E30 turbo (ca 400hk). Gick och växlade fint utan missljud. Pris 1500? kr
Spridarna finns även kvar pga oseriösa köpare...