E30-bakvagn lämplig för 400 hkr,tips?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

då kan du använda dej av en org 325 bakvagn med lamelldiff

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

HULTA wrote:då kan du använda dej av en org 325 bakvagn med lamelldiff

mvh

precis min tanke, gör de lätt för dej å tjäna en hacka på att sälja 535diffen istället :wink: ska du inte köra strippen så räcker std långt.
mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja, hade du sökt och läst hade du också funnit att det går utmärkt att åka med stora klumpen och orginal axalr. Inte för att låta otrevlig :)

God kväll.
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

Michél wrote:Är det såpass bra? :)

Har ju hört måååånga elaka rykten om svaga E30-knutar. Det är mest dem jag är orolig för.

du tänker säkert på 320, 318 knutarna mm.. alt folk som kör med drag slicks på klistrad stripp då blir de påfrestningar.
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Fear This wrote:
Michél wrote:Är det såpass bra? :)

Har ju hört måååånga elaka rykten om svaga E30-knutar. Det är mest dem jag är orolig för.

du tänker säkert på 320, 318 knutarna mm.. alt folk som kör med drag slicks på klistrad stripp då blir de påfrestningar.


ja jävlar de missade jag, e 535 diffen till salu? med knutar?

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

pm:a när du vet :D

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Michél: Precis därför jag satte in en smiley. Lite kvälls spydighet har ingen dött av.

Lycka till med bakvagnen.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

ägaren att dra på smilbanden i rondellerna

Bygga rondellhund? :shock:

Orginal 323 /325 diff pallar rätt mycket, speciellt om den är bromsad, sägs det.
Annars så är väl vridet som oftast dödar i kombination med taskiga bussningar osv så man får "hugg" i bakvagnan när man drar på. Det dödar om något. Så med bra bakvagnsbussningar och orginal BMW grejer så kommer man en bra bit :-)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

gillar du att köra i kurvor mm och inte är så strippen inriktad skulle jag tippa på att en mitsubishi td04hl19t skulle funka bra och nöja dej med det den klarar kanske runt 330hk nånstans.. har testat 5 olika aggregat på polarns is, "mitsu 15t" fanns laddtryck hela tiden va nästan löjligt, "mitsu 16t" funkade helt ok, kkk24(s60r) klockrent men gillade inte höga ladd tyvärr, precision scm (minns inte modellen typ 450hk agg) kom väldigt sent, en ombyggd mitsu td06hl20t kommer åxå hyffsat sent. de 2 senaste aggen tycker jag att motorns karaktär blev rätt lidande iom den kommer så sent och har så lite pulver i std utförandet, dock bara mina erfarenheter och åskter.. hade kkk24an pallat med trycket så skulle ja valt den alla dagar i veckan, funkade verkligen grymt på den motorn..
mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Post Reply