S38/M30 i E30 motorfesten

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Bimmerlars

Post by Bimmerlars »

Bäckis wrote:Det är samma fästen original men vi är osäkra hur hålen är placerade i blocket därför vet vi inte 100%.

Returnera hvis dom inte passar?
Carlsson

Post by Carlsson »

om mina kommer snart så kan jag undersöka saken kan även mejla bilder så ni kan kolla +ev ha i webbshoppen om det blir såppas bra
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Alla beställda fästen är skickade igår.
Thunder Fart

Post by Thunder Fart »

Carlsson wrote:om mina kommer snart så kan jag undersöka saken kan även mejla bilder så ni kan kolla +ev ha i webbshoppen om det blir såppas bra

har dom kommit än? v
Carlsson

Post by Carlsson »

Thunder Fart wrote:
Carlsson wrote:om mina kommer snart så kan jag undersöka saken kan även mejla bilder så ni kan kolla +ev ha i webbshoppen om det blir såppas bra

har dom kommit än? v

jo då dom kom för två veckor sen dom och motorn(M30/e34) e nu monterade var på rudskogen å test körde lite i helgen räckte iaf för å drifta igenom långkurvan med skapligt fart
Carlsson

Post by Carlsson »

Bäckis wrote:Det är samma fästen original men vi är osäkra hur hålen är placerade i blocket därför vet vi inte 100%.

har undersökt saken nu och dom passar alla m30 motorer utom den nyaste varianten dvs från 87 och nyare (den som sitter i e34 och e32)motorfätet till insugs sidan stämmer men det på avgas sidan passar sämre då det saknas ett skruvhål på blocket. mer info om å montera andra motorer i e30 besök http://www.e30.de det finns även en engelsk översättning på sidan...

ps. mitt grenrörpassade men man fick slå in golvet på passagerarsidan lite grann
Strandholm

Post by Strandholm »

Carlsson wrote:

har undersökt saken nu och dom passar alla m30 motorer utom den nyaste varianten dvs från 87 och nyare (den som sitter i e34 och e32)motorfätet till insugs sidan stämmer men det på avgas sidan passar sämre då det saknas ett skruvhål på blocket. mer info om å montera andra motorer i e30 besök http://www.e30.de det finns även en engelsk översättning på sidan...

polarn berättar exakt samma om sin 3,8 i e30 med ppf motorfästen.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Thunder Fart

Post by Thunder Fart »

hur vet man vad det är för årsmodel på motorn? det gäller en m30b35?
Post Reply