Skum fråga här kanske...

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

fredrik_325

Skum fråga här kanske...

Post by fredrik_325 »

Men var har ni gjort av era spolarbehållare?eller kör alla utan?
behöver tipps o ideer på hur jag ska kunna lösa det. får ju inte direkt plats längre... och vill inte ha en lampa som lyser i checkpanelen. finns det något annat kärl som passar? tacksam som vanligt för eran hjälp.
MVH:Fredrik
Synthetic

Re: Skum fråga här kanske...

Post by Synthetic »

fredrik_325 wrote:Men var har ni gjort av era spolarbehållare?eller kör alla utan?
behöver tipps o ideer på hur jag ska kunna lösa det. får ju inte direkt plats längre... och vill inte ha en lampa som lyser i checkpanelen. finns det något annat kärl som passar? tacksam som vanligt för eran hjälp.

bygg en mindre? räcker juh med en liter eller så
malte

Post by malte »

En liten polerad alu tank på 1-2l ? 8)
robber

Re: Skum fråga här kanske...

Post by robber »

fredrik_325 wrote:Men var har ni gjort av era spolarbehållare?eller kör alla utan?

dra till en skrot och hitta en mindre rackare
fredrik_325

Post by fredrik_325 »

du råkar inte ha en bild på hur du löst det med spolpump. m,m?
vad händer om man lägger den i handskfacket? orkar orginal pump trycka upp då? tror inte ens jag får plats med en liter.... bara på något varmt dumt ställe....
FekZen

Post by FekZen »

Det jag skulle gjort är att ta en sånhär intensiv-spolar behållare, dem är ju mycket mindre och räcker för att spruta i nödfall.

Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
fredrik_325

Post by fredrik_325 »

ja just det en sån liten... hade en sån på min gamla 540 om jag inte minns fel.. vilka bilar sitter det på mer? och har den pump i sig eller går dom på samma pump? men bra tänkt. tack
fredrik_325

Post by fredrik_325 »

fan nu kommer massa ideer... ett rostfritt expansionskärl kanske... tack för era svar. :D
knotan

Post by knotan »

biltemas lilla 1lit behållare med pump för dryga 100lappen har jag i min. den lär man ju kunna hitta plats för nånstans för tycker jag. billig med :wink:
fredrik_325

Post by fredrik_325 »

deb var ju helt grym. ska dra ut o kolla på en sån imorgon. tack :D
ILiveToRide

Post by ILiveToRide »

fredrik_325 wrote:ja just det en sån liten... hade en sån på min gamla 540 om jag inte minns fel.. vilka bilar sitter det på mer? och har den pump i sig eller går dom på samma pump? men bra tänkt. tack

Alla E30 (?)
Och ja den har en egen pump.
Thorbjörn Nilsson
ILiveToRide@gmail.com
fredrik_325

Post by fredrik_325 »

ILiveToRide wrote:
fredrik_325 wrote:ja just det en sån liten... hade en sån på min gamla 540 om jag inte minns fel.. vilka bilar sitter det på mer? och har den pump i sig eller går dom på samma pump? men bra tänkt. tack

Alla E30 (?)

ingen e30 som jag sett har intensiv spolning... men har ju inte sett alla iofs :shock: :D
men gott att den har egen pump
bubbel

Post by bubbel »

behållarna för vindrutan och strålkastarna sitter ihop, kapa isär dom och använd den lilla (den till strålkastarna).. så gjorde jag iaf på min e30!
joanz

Post by joanz »

fredrik_325 wrote:
ILiveToRide wrote:

Alla E30 (?)

ingen e30 som jag sett har intensiv spolning... men har ju inte sett alla iofs :shock: :D

Om du trycker in knappen på sidan på spaken för vindrute-torkarna så har du intensiv spolning. Rätta mig om jag har fel :)
BMW - Äkta kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland
hartge

Post by hartge »

joanz wrote:
fredrik_325 wrote:
ILiveToRide wrote:

Alla E30 (?)

Om du trycker in knappen på sidan på spaken för vindrute-torkarna så har du intensiv spolning. Rätta mig om jag har fel :)
du har rätt så e det iaf från 88 o upp
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

byggla kablarna så lyser den inte :D
fredrik_325

Post by fredrik_325 »

bmw_fredde wrote:byggla kablarna så lyser den inte :D

gott då vet jag hur jag löser det med.
tack ska ni ha alla.
Post Reply