Page 1 of 2

Turbo bygge

Posted: 11 Jan 2006, 22:01
by 320Niklas
Tänkte fråga vad ja ska ha för spridare om ja ska ladda ungefär 0,5 på min 320 fick tipps om 325s eller 535s vad tror ni??

Posted: 11 Jan 2006, 22:06
by Fanzy
535 spridare med lmm borde funka

Posted: 11 Jan 2006, 23:05
by Frozz
Jah har 535ans spridare till min. Ska också ladda 0,5. Bra början i alla fall. =)

Posted: 12 Jan 2006, 14:19
by jeppan
ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.

Posted: 13 Jan 2006, 00:11
by Frozz
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?

Posted: 13 Jan 2006, 07:57
by Måns
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D

Posted: 13 Jan 2006, 15:07
by Tysken
535 spridare är väl på gränsen till för små. 300 cc skulle jag investera i.

Posted: 13 Jan 2006, 19:47
by Frozz
Måns wrote:
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D


Bona trim? Förstår inte vad han menar. :roll:

Posted: 14 Jan 2006, 10:53
by Frozz
Jo de fatta jag. Men inte kallstart..... Ekonomitrim e nog de jag får ta till nu.

Posted: 14 Jan 2006, 13:15
by egnesund
tja.. vet att många byter till 535lmm men är de nån som vet om dom använder samma register på den som på t.ex 325ans lmm så att databoxen uppfattar de rätt?

Posted: 14 Jan 2006, 16:33
by kallevedlund
egnesund wrote:tja.. vet att många byter till 535lmm men är de nån som vet om dom använder samma register på den som på t.ex 325ans lmm så att databoxen uppfattar de rätt?


Ja man byter till 325ans "kort"...

Posted: 14 Jan 2006, 17:39
by Lagesson
skurt wrote:
egnesund wrote:tja.. vet att många byter till 535lmm men är de nån som vet om dom använder samma register på den som på t.ex 325ans lmm så att databoxen uppfattar de rätt?


Ja man byter till 325ans "kort"...


Hur blir det om man använder 535:ans lmm och 325:ans kort när man kör org och ska besikta funkar det?

Posted: 15 Jan 2006, 17:22
by L.Persson
Funkar det inte att köra med orginal lmm!?

Posted: 24 Jan 2006, 17:43
by jeppan
Frozz wrote:
Måns wrote:
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D


Bona trim? Förstår inte vad han menar. :roll:


kallstarts ventiler står öppna hela tiden när dom får ström och dom är enkla att smida dit på ett tryckrör... därför sätter man dit sådana......

Posted: 24 Jan 2006, 17:44
by jeppan
jo de funkar om du ställer upp llm.

Posted: 24 Jan 2006, 23:27
by Frozz
jeppan wrote:
Frozz wrote:
Måns wrote:
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D


Bona trim? Förstår inte vad han menar. :roll:


kallstarts ventiler står öppna hela tiden när dom får ström och dom är enkla att smida dit på ett tryckrör... därför sätter man dit sådana......


Ingen som har bild på detta?