Page 1 of 1

returen turboljan

Posted: 08 Mar 2007, 12:23
by bjoerken
tjena :P har haft funderingar på vart jag skall leda returoljan från turbon
har sett att många rekomenderar till sumpen men går det inte att leda den in i ventilkåpan ? det blir ju enklare o kortare slang men det kanske blir för mycket olja där ? eller att där blir för varmt ? bilen en E 36 320 i med en M52-B20
e det någon som vet :?: :?: :?:

Posted: 08 Mar 2007, 12:27
by Jonte_smte
du måste ha så att oljan rinner neråt!!!

Posted: 08 Mar 2007, 12:47
by bjoerken
Jonte_smte wrote:du måste ha så att oljan rinner neråt!!!

tjena :P tack för svaret varför då ? du har ju tryck i ledningen och det stiger knapt 10 cm men det e kanske inte bra att det blir stående olja i turbon

Posted: 08 Mar 2007, 13:22
by Turbo_folke

Posted: 08 Mar 2007, 17:42
by fredrik_325
och du har bara tryck in.... inte ut.

Posted: 08 Mar 2007, 18:32
by bjoerken
fredrik_325 wrote:och du har bara tryck in.... inte ut.

tjena tryck in OK men du måste väll ha lika mycke tryck ut ?

Posted: 08 Mar 2007, 20:00
by splatter
nej det har du ikke din retur skal også være meget større ca. 15-20mm

jeg har prøvet at lede olien op i ventildækslet engang :roll: :oops: :oops: holdkæft den oser så :shock:

Posted: 08 Mar 2007, 20:08
by fredrik_325
som att spola vatten på handen fick jag höra någon gång.... nej oljan självrinner ur... inget tryck alls....

Posted: 08 Mar 2007, 20:10
by Overcharged
bröstkåpan eller tråget funkar fint..

Posted: 08 Mar 2007, 20:35
by bjoerken
Overcharged wrote:bröstkåpan eller tråget funkar fint..

a å tar jabrötkåpan för dör fins bultar som inte har någon nytta förmig
turbon ligger ju ovaför geröret så varför gå till sumpen ?
hade

Posted: 08 Mar 2007, 20:46
by bjoerken
bjoerken wrote:
Overcharged wrote:bröstkåpan eller tråget funkar fint..

så tar ja brötkåpan för där fins bultar som inte har någon nytta förmig
turbon ligger ju ovaför geröret så varför gå till sumpen
har e en fråga till ja har en oljekyl liggande men hur kopplar man den ?
detgår ju inte somtyp volvo via oljefiltret klart an kanväl koppla in emmelan turbon o utloppet eler ?? :?: :?: :?:
det e en 320i m52b20 motor

Posted: 08 Mar 2007, 20:51
by bjoerken
bjoerken wrote:
bjoerken wrote:
Overcharged wrote:bröstkåpan eller tråget funkar fint..

så tar ja brötkåpan för där fins bultar som inte har någon nytta förmig
turbon ligger ju ovaför geröret så varför gå till sumpen
har e en fråga till ja har en oljekyl liggande men hur kopplar man den ?
detgår ju inte somtyp volvo via oljefiltret klart an kanväl koppla in emmelan turbon o utloppet eler ?? :?: :?: :?:
det e en 320i m52b20 motor


:x :x :x
stavar som en kråka endet e datan som inte hänger mä
:evil: :evil: :evil:

Posted: 08 Mar 2007, 21:34
by bjoerken
bjoerken wrote:
bjoerken wrote:
bjoerken wrote:
Overcharged wrote:bröstkåpan eller tråget funkar fint..

så tar ja brötkåpan för där fins bultar som inte har någon nytta förmig
turbon ligger ju ovaför geröret så varför gå till sumpen
har e en fråga till ja har en oljekyl liggande men hur kopplar man den ?
detgår ju inte somtyp volvo via oljefiltret klart an kanväl koppla in emmelan turbon o utloppet eler ?? :?: :?: :?:
det e en 320i m52b20 motor


:x :x :x
stavar som en kråka endet e datan som inte hänger mä
:evil: :evil: :evil:

däjva skjyst forum många ++++++++++++

Posted: 08 Mar 2007, 21:56
by Zwofurti
Har du druckit? förstår knappt vad du menar!

Posted: 09 Mar 2007, 00:01
by bjoerken
Zwofurti wrote:Har du druckit? förstår knappt vad du menar!

nä det fukar nte tar för lång td när js skriver så de rrrrrr nogot fel ?