Page 1 of 1

bmwpower.no - e30 325i 2.7 turbo

Posted: 06 Mar 2007, 23:38
by bmwpower.no
Tenkte det var på tide å legge ut noen bilder fra mitt prosjekt!
Må til ppf og mappe motoren når de får klar bremseutstyr.... ;)

Bilen min skal se ganske orginal ut utenpå, det er i allefall tanken... ulv i fåreklær :)

Innsprut/tenning:
* Haltec E6K datasprut/tenning
* WasteFire tenning (3 stk dobble coiler)
* 3 bar map sensor
* Aeromotive justerbar bensintrykksregulator
* 6 stk Siemens dyser, 599ccm @ 3bar
* 2 stk Bosch 984 bensinpumper (rekker til ca 1000hk)
* Catch tank for bensin i reservehjulsbrønn
* Spesiallaget alu fuelrail med AN-6 tilkoblinger og slanger

Motor:
* Fabrikkny orginal BMW topp, portet av PPF
* Sveiste vannkanaler i topp av PPF
* Kraftige ventilfjærer og retainers
* Emen 300/300 grader turbokam, 12.3 mm løft
* DBilas Dynamics justerbart kamdrev
* ARP studs toppbolter
* Oringet BMW M20B25 motorblokk, 84mm borring
* Smidd veiv fra m21, 81mm slanglengde
* Hprofil stålråder 130mm
* Smidde JE Racing lavcompstempler, komp. forhold 8:1
* Balansert veivparti
* Vektjusterte råder og stempler
* PPF Forsterkningsplate i bunn av motor

Turbo/grenrør/Intercooler/Innsug:
* 6-1 Grenrør, laget i syrefast rustfritt, polert
* Turbonetics T-62 turbo m/kjeramiske kulelager. Polert hus
* Turbonetics Racegate wastegate
* TurboXS High Performance dualstage boost controller
* Spesiallaget "as large as possible" intercooler, High Flow
* Spesiallaget alu innsug
* Wilson 80mm spjeldhus
* PPF 50mm dumpventil

Drivlinje:
* Forsterket Sachs 618 trykkplate
* 4 puck sinterlamell
* ZF M3 E36 girkasse
* Hardyskive fra M5 3.8l
* Mellomaksel fra 325E
* M3 25% diffbrems, 3.25 utveksling

Understell:
* H&R Coilover kit, høydejusterbart

Bremser:
* Wilwood 345mm skiver
* Wilwood SuperLite IIA kalipere
* Stålomspunnede slanger

Image
Image
Image
Image

Posted: 06 Mar 2007, 23:48
by hartge
ser mkt fint ut !!!!

Posted: 06 Mar 2007, 23:51
by bmwpower.no
hartge wrote:ser mkt fint ut !!!!
Takkar :)
Prøve å komme med noen nyere bilder. Bilen går som den skal og står klar i garasjen for mapping!!
Men den står på 18" sommerdekk, litt dårlig på norske vinterveier hehehe

Posted: 06 Mar 2007, 23:53
by hartge
vilket hr coilover kit kör du med ....clubsport ??

Posted: 08 Mar 2007, 16:12
by oddis
Norges grommeste M20 turbo, uten tvil. Lest på siden din lenge Henning og morro å følge med hvordan det har utvikla seg. Du var vel omtrent den første i Norge med (skikkelig) turbomotor i E30 :)

Du får slenge opp en update da den har vært i dynoen, må se detta beistet i aksjon.

Prata med litt folk her i Gjøvik som visste hvem du var og de brukte ord som "jetfly"...blir litt smånervøs her :lol:

Stå på, finnes ikke bedre rusmiddel enn E30 turbo.

Posted: 08 Mar 2007, 20:23
by Overcharged
grymt fint motorrum! släng upp några fler bilder på kärran också! alltid kul att se!

verkar ju kunna gå på bredden iaf :wink:


hur mycket ladd kör du på och vilken effekt får du ut?

Posted: 09 Mar 2007, 16:36
by Jonte_smte
tusan vad mycket godis du hade!!! snyggt motor rum!!!

Posted: 09 Mar 2007, 23:32
by bmwpower.no
oddis wrote:Norges grommeste M20 turbo, uten tvil. Lest på siden din lenge Henning og morro å følge med hvordan det har utvikla seg. Du var vel omtrent den første i Norge med (skikkelig) turbomotor i E30 :)

Du får slenge opp en update da den har vært i dynoen, må se detta beistet i aksjon.

Prata med litt folk her i Gjøvik som visste hvem du var og de brukte ord som "jetfly"...blir litt smånervøs her :lol:

Stå på, finnes ikke bedre rusmiddel enn E30 turbo.
Takk takk :)
Ja husker når jeg bygget første motoren, da var jeg ene og alene på treff med turbo i bmw. De fleste mente det var å banne i kirka, men sannelig kommet mye turbo bmw etterpå!
Det fungerer jo som faen!

Gleder meg til dyno er unnagjort.. få ting på papiret ;)

Posted: 09 Mar 2007, 23:36
by bmwpower.no
Overcharged wrote:grymt fint motorrum! släng upp några fler bilder på kärran också! alltid kul att se!

verkar ju kunna gå på bredden iaf :wink:


hur mycket ladd kör du på och vilken effekt får du ut?
Har ikke kjørt noe høgt ladd på den her motoren enda, bare kjørt den inn. Må nok til Andreas og andreas og mappa litt før jeg kan gasse hehe

Slenger med noen bilder av karosset.. tatt med mobil så inte spesielt bra.
Men som sagt, den skal se ganske orginal ut ;)
Riktignok litt store felger og bremser (inte bak.. enda.. hehe)

Image
Image
Image

Posted: 09 Mar 2007, 23:39
by bmwpower.no
hartge wrote:vilket hr coilover kit kör du med ....clubsport ??
Hmm, husker faktisk inte. Må se i godkjenningspapirene.. hehe.
Kjøpte det av en tysker, var brukt i en mnd på en tysk bil.

Posted: 09 Mar 2007, 23:47
by bmwpower.no
Slenger inn noen bilder til...

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 09 Mar 2007, 23:54
by bmwpower.no
Finnes maaange bilder på hjemmesiden min http://www.bmwpower.no

:shock:

Posted: 10 Jan 2008, 21:27
by E30 2.7Turbo
Hvor kan jeg få tak på et innsug som du har? Er det man kaller plenum kammer?

Kenneth Olsen

Posted: 10 Jan 2008, 21:48
by kimmit
Hei Henning

Hørte d var med Tore til PPF og fikk den bremset?hva ble tallene?
jeg fikk ut 482KW på hjulene i min M20B27

Posted: 11 Jan 2008, 17:02
by kristov
kimmit wrote:Hei Henning

Hørte d var med Tore til PPF og fikk den bremset?hva ble tallene?
jeg fikk ut 482KW på hjulene i min M20B27
Se på hjemmesiden hans så finner du papirene der.