Page 1 of 1
FRÅGA angående m20b25 turbo
Posted: 28 Feb 2007, 23:15
by AJS
Lurer på et m20b25 budsjettbygge til sommeren..
m20b25 blokk
elring +0,3mm toppakning
m20b25 topp med litt vassare kam(trenger jeg å svetsa toppen for mitt effektuttak?)
m20b25 vev
135mm stakar
m50b25 ikke vanos kolvar (hvor mye må det svarvas for å få
kompresjon 8 - 8.5 en plass? Eller om det er noen andre kolvar som må modifiseres mindre)
535 LMM
340cc spridare
Adaptergrenrör
Ställbar BTR
(KANSKJE megasquirt)
renoverad bunndel
Intercooler
Da lurer jeg på hvilken turbo jeg må ha for 300-350hk og minst mulig turbolagg, og om dere tror bunndelen blir holdbar.
Og hvilken clutch som trengs for den effekten.
Håper på seriøse svar..
vennlig hilsen AJS. (norrbagg med dårlig svensk
)
Edit: tar gjerne i mot forbedringsforslag!
Posted: 01 Mar 2007, 00:28
by xelerator
*svetsa toppen helst
* 340 cc spridare går bra, men jag hade hellre använt 380cc spridare ifall du vill ha ut uppemot 350 hk, eller så skaffar du bra spridare på en gång ifall du vet att du kommer uppgradera senare.. då rekommenderar jag tex bosch 968:or.. flödar 465cc@3.8bar..
jag hade hur som helst kört med 968:orna oavsett om jag skulle ha 300hk eller mer, ifall ja skulle uppgradera senare..
men dem kostar ju en del oxo så de handlar om din budget..
* lämplig turbo hade varit tex en holset hx35..den räcker till ett tag iaf och responsen blir fin.. vill du ha jättebra respons kör du med en td04-hl16T, men det räcker nog inte till några 350hk ifall den ska leva ett tag.. k24:an som sitter i volvo s60R är ett annat fint agg med mycket fin spoolup.. men den är nog inte heller så sugen på att flöda för så mycket mer än 350hk.. finns masssor av andra oxo..
* koppling kör du sachs 618 tryckplatta..
overhalt bundel vet ja inte vad det är så den ka nja inte hjälpa dig med
mvh
Posted: 01 Mar 2007, 00:33
by AJS
xelerator wrote:*svetsa toppen helst
* 340 cc spridare går bra, men jag hade hellre använt 380cc spridare ifall du vill ha ut uppemot 350 hk, eller så skaffar du bra spridare på en gång ifall du vet att du kommer uppgradera senare.. då rekommenderar jag tex bosch 968:or.. flödar 465cc@3.8bar..
jag hade hur som helst kört med 968:orna oavsett om jag skulle ha 300hk eller mer, ifall ja skulle uppgradera senare..
men dem kostar ju en del oxo så de handlar om din budget..
* lämplig turbo hade varit tex en holset hx35..den räcker till ett tag iaf och responsen blir fin.. vill du ha jättebra respons kör du med en td04-hl16T, men det räcker nog inte till några 350hk ifall den ska leva ett tag.. k24:an som sitter i volvo s60R är ett annat fint agg med mycket fin spoolup.. men den är nog inte heller så sugen på att flöda för så mycket mer än 350hk.. finns masssor av andra oxo..
* koppling kör du sachs 618 tryckplatta..
overhalt bundel vet ja inte vad det är så den ka nja inte hjälpa dig med
mvh
Takker for svar i natten, angående dyser; Er det noen biler som har de 380cc dysene fra fabrik?
hehe, overhalt bunndel = renoverad bottendel
Posted: 01 Mar 2007, 00:47
by xelerator
m5 3.8 har 380 cc spridare
Posted: 01 Mar 2007, 01:01
by AJS
xelerator wrote:m5 3.8 har 380 cc spridare
Er det korrekt OHM? har m20b25 hög-ohm eller låg-ohm?
har saab 9-5 2,3T det også?
takker for svar
Posted: 01 Mar 2007, 01:50
by xelerator
m20b25 har högohm..
det har även m5:an och saab