Soppasystem M50B28 på etanol
Posted: 22 Jun 2019, 17:09
Halloj,
Sitter bara o funderar nu när man ändå måste beställa en del grejer då man gjort om här o var om man ska uppgradera fuelrail köra ställbar BTR istället för original.
Jag vill nå en 500whp men ligger nog utom räckhåll så siktar väl iallafall på en 450whp borde ju gå. Det jag funderar på är just med etanolen hur mycket spridarna kommer orka pga soppatrycket som original BTR har (3,5bar).
Siktar ju på att vilja ladda 1.5 bar, skulle man kunna ladda detta med den setupen nedan på E85 utan att bottna soppasystemet och spridare?
Eller kanske bara köpa större spridare typ bosch 1200cc?
Motorspec:
10-1 i komp
M52B28 kolvar
M50B25 iv stakar
M52B28 vev
M50B25 vanos topp
M50B25 vanos insugs kam
M50B25 icke vanos insugskam på avgas
In 228 grader duration 9.0 lyft
Avgas 240 duration 9.7 i lyft
Vanos triggerhjul
Vanos kamsignal
Arp topp bultar
Coopering packning
Original insug
VEMS PnP ECU
875cc Siemens Deka
Walbro 450 pump
8mm e85 tålig slang och rör till fuelrail från original tank
Holset HX40 16 hus
Vanlig 3tums intercooler
2,5 tums tryckrör turbo sida och 3tums tryckrör på insugssida
Har även lite problem med konstig tomgång och tänkte kolla med tändlampa men har ingen aning om vad värdet borde vara. Någon som kan specifik siffra efter setup?
Ha de gött!
Sitter bara o funderar nu när man ändå måste beställa en del grejer då man gjort om här o var om man ska uppgradera fuelrail köra ställbar BTR istället för original.
Jag vill nå en 500whp men ligger nog utom räckhåll så siktar väl iallafall på en 450whp borde ju gå. Det jag funderar på är just med etanolen hur mycket spridarna kommer orka pga soppatrycket som original BTR har (3,5bar).
Siktar ju på att vilja ladda 1.5 bar, skulle man kunna ladda detta med den setupen nedan på E85 utan att bottna soppasystemet och spridare?
Eller kanske bara köpa större spridare typ bosch 1200cc?
Motorspec:
10-1 i komp
M52B28 kolvar
M50B25 iv stakar
M52B28 vev
M50B25 vanos topp
M50B25 vanos insugs kam
M50B25 icke vanos insugskam på avgas
In 228 grader duration 9.0 lyft
Avgas 240 duration 9.7 i lyft
Vanos triggerhjul
Vanos kamsignal
Arp topp bultar
Coopering packning
Original insug
VEMS PnP ECU
875cc Siemens Deka
Walbro 450 pump
8mm e85 tålig slang och rör till fuelrail från original tank
Holset HX40 16 hus
Vanlig 3tums intercooler
2,5 tums tryckrör turbo sida och 3tums tryckrör på insugssida
Har även lite problem med konstig tomgång och tänkte kolla med tändlampa men har ingen aning om vad värdet borde vara. Någon som kan specifik siffra efter setup?
Ha de gött!