M50IV kam på avgaser är det värt?
Posted: 10 Jan 2019, 19:04
Hej, vad kan jag förvänta mig av att byta originalfabrik M52 avgasaxel, för en inloppskamaxel från M50nv?
Motorn är Garrett T04e 50trim .63 turbo M52B28, M50vanos ventiler, M54B30 inloppsaxel med vanos i arbetet, M50nv inloppsrör, Ebay LOG-typ avgasgrenrör. 400bhp på E85.
Effekten börjar sjunka efter 5500 rpm.
Jag ser att de flesta killar kör större turbos med dubbla inlopp M50nv kamaxlar, och effekten sjunker vid 6000 rpm.
Så, kan jag förbättra höga varvtal per avgasaxel?
(ledsen jag använder WEB-översättare från engelska)
Motorn är Garrett T04e 50trim .63 turbo M52B28, M50vanos ventiler, M54B30 inloppsaxel med vanos i arbetet, M50nv inloppsrör, Ebay LOG-typ avgasgrenrör. 400bhp på E85.
Effekten börjar sjunka efter 5500 rpm.
Jag ser att de flesta killar kör större turbos med dubbla inlopp M50nv kamaxlar, och effekten sjunker vid 6000 rpm.
Så, kan jag förbättra höga varvtal per avgasaxel?
(ledsen jag använder WEB-översättare från engelska)