Hejsan,
Ska nu efter en tids velande och funderande sälja min s50b30 som har suttit i en e30, pga platsbrist och garage flytt.
Motorn är idag anpassad för att sitta i en e30 med pump/tråg osv.
Motorn är servad för ca 20 mil sedan.
Nytt och byt inom 20 mil:
-ny olja + filter.
-tändstift.
-byt samtliga avgasbultar och muttrar på toppen.(dyrt)
-tråg samt pump för montage i e30.
-Oljetrågspackning.
-Ventilkåpspackning.
Det sitter idag m52b28 grenrör på motorn som ingår i köpet.
den står på pall och säljs utan koppling/låda.
Saknar oljesticka. (hittar den tyvärr inte).
i övrigt är den komplett och start klar.
Härvan är oklippt och därmed enkel att återställa ifall man vill stoppa ner motorn i en e36 igen.
För motorn som den är ovan vill jag ha 36 000:-
Utöver ovan finns nedan att köpa till: (inget säljs löst innan motorn)
-Koppling+startmotor e36.
-s50b30 grenrör, dessa kan enkelt modifieras för montage i e30, eller bygg om lut på motorn.
-bromsservo adapter för att köra utan bromsservo i e30.
Enkel lösning som gör att s50b30 insug osv enkelt får plats.
en aning mer tungtrampat än med bromsservo givetvis men jag har kört med denna adapter tidigare i köer osv utan problem.
-kabeladapter för e30 - s50 motorn, seriös köpt lösning så elen funkar utan att behöva klippa o greja.
-Finns även ett komplett ombyggt m3e36 avgassystem ifrån en 3,2 som är ombyggt för att passa på en e30, passar direkt emot s50 grenrör, snyggt anpassat för e30 med extra fästen under bilen osv. Detta system är en kompis som har liggandes ska vara något remus sport system.
För bild på berörd motor i bil:
https://www.blocket.se/stockholm/S50b30 ... ?ca=11&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser helst att första kontakt sker per sms/pm då jag jobbar udda tider.
m3 e36, S50b30 anpassad för E30
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
Re: m3 e36, S50b30 anpassad för E30
Till att börja med måste du rensa rummet från alla typer av byggavfall. Gipsbitar, damm på väggar, tak och golv ska samlas i speciella hållbara påsar. Glöm inte att små smutspartiklar kan orsaka allergier. Så det är bättre att börja arbeta i en skyddande mask.
Om du har tur och reparatörerna visade sig vara snygga människor lämnade de inte injekteringsbruk, tejp och spår av färg i sluttningarna av fönster och dörrar på de nya plattorna. Men om inte, kan du inte göra med improviserade medel besök hemsidan
Om du har tur och reparatörerna visade sig vara snygga människor lämnade de inte injekteringsbruk, tejp och spår av färg i sluttningarna av fönster och dörrar på de nya plattorna. Men om inte, kan du inte göra med improviserade medel besök hemsidan