Kardan M50 och zf i e46 touring
Posted: 05 Nov 2017, 12:36
Hejsan
Håller på och slänger ner min m50 i en e46 touring kaross, men får det inte att stämma med kardan, kan någon hjälpa mig med vilken kardan / längd jag skall ha samt vilka motorfästen som passar
Spec
M50TUB25 med e36 motorfästen och oljetråg
S5d 320Z växellåda (e36 M3?)
Har upptäckt att om jag stoppar i maskinen så hamnar den nästan i torpedväggen men sitter fint på plats.
Stoppar jag i lådan först så hamnar lådan ca 50mm längre fram och motorn går ej i
Lådorna skiljer ca 11mm på längden enl vad jag mätt mig till från sprängkåpa till utgående fläns
Karossen är från början en 318 så det jag fått fram är att jag behöver
växellådsbalk från en bil med zf låda orginal
Men räcker det tillsammans med en kardan från samma bil? eller måste jag även byta motorfästen?
Tack på förhand
Håller på och slänger ner min m50 i en e46 touring kaross, men får det inte att stämma med kardan, kan någon hjälpa mig med vilken kardan / längd jag skall ha samt vilka motorfästen som passar
Spec
M50TUB25 med e36 motorfästen och oljetråg
S5d 320Z växellåda (e36 M3?)
Har upptäckt att om jag stoppar i maskinen så hamnar den nästan i torpedväggen men sitter fint på plats.
Stoppar jag i lådan först så hamnar lådan ca 50mm längre fram och motorn går ej i
Lådorna skiljer ca 11mm på längden enl vad jag mätt mig till från sprängkåpa till utgående fläns
Karossen är från början en 318 så det jag fått fram är att jag behöver
växellådsbalk från en bil med zf låda orginal
Men räcker det tillsammans med en kardan från samma bil? eller måste jag även byta motorfästen?
Tack på förhand