Tips på recept: S38B36 ~6-700whp med grymt register
Posted: 24 May 2017, 22:29
Hej på er,
Jag har nyligen kommit över en S38B36 med renoveringsbehov som jag tänkt bygga på, samt stoppa i någon intressant kaross.
Har först varit inne på en lätt E30 med M3 breddning och sugmotor S38 på ca. 380-400hk, men har sedan gått över till tankarna om turbo istället. Och även karossvalet är öppet för det intressanta jag senare hittar som är någorlunda byggt eller färdigt för att slänga i motor i.
Men fortfarande tanken att ha ett grymt register med bra respons snarare än mycket whp.
Motorn som den är nu: Kamkedjan har glappat så några ventiler är nog krökta.
Så det jag direkt kommer göra är smidd botten (och ventilerna så klart).
E85 ska det köras.
Resten är lite öppet, därav varför jag ställer frågan till er.
Vad skulle vara ett bra recept för detta?
Pålitlighet, register och effekt någonstans mellan 6-700whp.
Eller ska jag köra högkomp sugmotor med respons, sång och lättare kaross?
Mvh
Timmy
Jag har nyligen kommit över en S38B36 med renoveringsbehov som jag tänkt bygga på, samt stoppa i någon intressant kaross.
Har först varit inne på en lätt E30 med M3 breddning och sugmotor S38 på ca. 380-400hk, men har sedan gått över till tankarna om turbo istället. Och även karossvalet är öppet för det intressanta jag senare hittar som är någorlunda byggt eller färdigt för att slänga i motor i.
Men fortfarande tanken att ha ett grymt register med bra respons snarare än mycket whp.
Motorn som den är nu: Kamkedjan har glappat så några ventiler är nog krökta.
Så det jag direkt kommer göra är smidd botten (och ventilerna så klart).
E85 ska det köras.
Resten är lite öppet, därav varför jag ställer frågan till er.
Vad skulle vara ett bra recept för detta?
Pålitlighet, register och effekt någonstans mellan 6-700whp.
Eller ska jag köra högkomp sugmotor med respons, sång och lättare kaross?
Mvh
Timmy